hits

11 uker har gtt. La oss snakke litt om motivasjon.

Fra en leser: Kjenner jeg trenger et skikkelig realt MOTIVASJONSINNLEGG for hvordan komme seg p trening og hvordan holde koken og holde fram med treninga! Hva gjr man de dagene da drstokkmila og sofaen er s utrolig langt fra hverandre? Gimme gimme! Du er et jkla rskinn!

Hadde noen fortalt meg at jeg kom til sette meg ned for skrive et trenings-motivasjonsinnlegg for tre mneder siden, s hadde jeg ledd de opp i trynet. Jeg er dronningen av drlig motivasjon, viljestyrke og selvdisiplin. Bare s det er sagt! Men jeg deler gjerne av meg med det jeg trigges av, og hva som egentlig gjorde at jeg likte det sparket i rva jeg fikk for komme igang.

I sommer viste jeg meg i bikinien for frste gang etter vinterdvalen. Torben satt med en l i hnda ombord i bten og bikket liksom hodet litt p siden, myste med ynene og sa..."-Si meg, Line.. Har du glemt drite?"

Jeg vil ikke pst at det var motivasjonen, men det dyttet meg i litt riktig retning i hvertfall. Jeg s ned p bikinien min som satt s trangt rundt kroppen min at den faktisk ikke syntes fra mitt perspektiv. (Ovenifra og ned.) Jeg s bare snringen p hver side, snringen med de fryyyyyktelig korte stumpene, for jeg mtte jo bruke hele meteren med stor for komme rundt hoftene og knytte de sammen med hverandre. Litt overdrivelse kanskje, men uansett hvor stor bikini med snring du kjper s kan du takke faen p at det bare er snorene p siden som blir lengre, selve bikinityet er jo fasen den samme strrelsen...!)

Helt rlig, min motivasjon kom etter at jeg mtte Nancy, min Livea-veileder. Det var utrolig godt prate med noen som hadde vrt der jeg var n, og som sprudlet og pratet og snakket varmt om trening og kosthold. Hun fortalte om alle mlene vi skulle n sammen og hvordan vi skulle gjre det. Hun fortalte at jeg kom til bde hate og elske det, og hun var dnn rlig. Jeg elsket at hun var s rlig med meg angende reisen jeg skulle starte p. Hun lovet verken gull eller grnne skoger, hun sa det handlet om hva JEG ville med dette. Jeg slapp forholde meg til en fitnessduracellkanin fra et dyrt og fancy treningssenter med neongul 2xu-kompresjonstights som aldri har vrt i nrheten av en plussfettprosent p kroppen - jeg fikk Nancy som kunne fortelle meg p en motiverende og betryggende mte at "- Det der tallet der, Line - det skal vi aldri se igjen!" da hun veide meg frste gang.

Drstokkmila, ja. Nr du er s full av hat til treningssenteret, stl at du foretrekker pisse deg ut i sofaen istedefor smlpe p toalettet, og nr du merker at du har lyst til kvle noen med pulsbeltet ditt - og s forteller det forp*+&e fi#%etrynet av en kollega/venninne/kjreste/instagrammer/blogger deg at "Du kommer ikke til angre etterp, det gjr det s godt!" - DA min elskede venn, da skal du heller ikke dra trene. Tro meg. Da skal du legge deg i badekaret, spille CandyCrush p telefonen og glane litt p tv. Du er ikke tjent med tvinge deg p trening - MEN - det er lov til veie litt for og imot fr du tar den endelige avgjrelsen?

Natt til lrdag sovnet jeg ikke fr i 01.30-tiden. Jeg visste at jeg hadde nevnt p at jeg skulle p spinning klokken 09.00 om morgenen dagen etter. Da klokka ringte 08.10 lrdag morgen og jeg hadde heeeele senga for meg selv, var ikke motivasjonen s veldig stor. S ble jeg liggende i 3 minutter veie for/imot. Hvis jeg ikke str opp n, hvis jeg ikke tar en kaffe, tar p meg nyvasket treningsty og setter bilen p oppvarming - s kommer jeg til sovne igjen og sove til rundt 12.00 p formiddagen. Men HVIS jeg str opp, tar en kaffe og ryk, sender Bruno p svmmetrening og S tar en ny vurdering som resulterer i at jeg kommer meg avgrde til en spinningkt, ja da er jeg tilbake fr 11.00 - pigg og vken.

Hva gjorde jeg? Jeg stod opp. Tok en kaffe. Stresset ikke. Tok p meg treningstyet, vel vitende om at jeg kunne angre meg akkurat nr jeg ville. S gikk det en faen i meg. Jeg kom meg ut i bilen. Lste meg inn p treningssenteret. Og jeg gav jernet - for tross alt, det er jo bare en time av mitt liv. Om kta ikke hadde blitt like bra som jeg alltid hper den blir, s fuck det da! Om du ikke fler deg noe bedre enn da du vurderte bli hjemme - drit i det ogs! Antageligvis forbrant du hele frokosten p bare svinse rundt din egen akse, samle sammen stsjet ditt, ake deg inn i bilen og g opp trappen p treningssenteret. Vi snakker faktisk om sikkert 200 kalorier forbrent allerede fr du satte den sre rva p setet, eller tok sats og hamret ls p displayet p mlla.

Jeg skal innrmme noe for dere. Jeg er svisst ikke alltid like motivert. Det er bare det at jeg liker s godt de fine folka jeg mter p Nr1Fitness og Livea, at jeg gleder meg til se de igjen hver eneste dag. Motivasjonen min finner jeg i fellesskapet. Men hey, det betyr ikke at jeg har sneket meg unna en kt, bare s det er sagt. En gang satt jeg 50 minutter i massasjestolen, med fullt treningsutstyr p. Surfet p telefonen, tok en liten powernap og oppdaterte instagrammen min. 50 minutter, hahahhaha! Og da jeg reiste meg opp, mr og deilig - jugde jeg til hun bak resepsjonen og sa...", strekk, huffamaien - tar en joggetur ute istede, jeg!". Og s dro jeg hjem. Ferdig snakka.

Et par veldig enkle tips til jazze opp stemningen er dog:

-Musikk du liker. Husk at ingen hrer hva du hrer p nr du har plugger i rene eller spiller hjemme i din egen stue, s spill musikk du blir energisk av. Jeg holder meg unna listetopper. I det siste har jeg hrt mye p OL-musikk (sk p Olympic Theme) og filmmusikk. (Transformers, Jurassic Park, James Bond) Jeg lever meg inn og later som jeg er med i en film. Jeg fr fullstendig treningsanfall av Pirates of Carebeen-musikken og...(hold deg fast...) Politihyskolen-filmusikken. Det hjelper faktisk veldig.

-Nyvasket treningsty. Det trenger ikke vre nytt og spennende og siste skrik, det holder at det lukter godt. Siden jeg ikke er redd for oppmerksomhet kjrer jeg veldig knalle farger.

-Dusj gjerne fr trening. Jeg syns det er deilig lukte godt og fle meg fresh nr jeg slenger meg i bilen p vei til trening. Idag flettet jeg hret og tok tilogmed litt id-pudder p kvisene mine - og Torben lurte p om det var noen kjekkaser jeg skulle trene med idag. Jeg sa som sant er at vi idag var 13 jenter fordelt p mann44 p Liveaspinn, og skulle jeg klare f oppmerksomheten hans s MTTE det til litt pudder og en sporty parfyme. Og flettet hr. Og nypussede tenner.

-Ta selfie! hh vr s snill, ta selfie av deg selv hver gang du er p vei til trening! Du aner ikke hvor gy det er se p bildene i ettertid og tenke "S flink jeg er!" Legg veldig gjerne ut p instagram og hasjtagg med #KanLineKanJeg eller tagg meg ( @linevictoriahusby) s skal jeg fasen gi deg tommel opp s det synger etter!!!!

-Du trenger ikke kjpe pulsbelte, spinningsko og pads og krem til rva fr du vet at du har lyst til fortsette. Du kan lne av noen kanskje? (Pulsmler er litt vanskelig lne av andre, siden den er tilpasset eieren selv...) Selv kjpte jeg sykkelbukse til 149,- og den er helt super! Jeg kjpte ogs gelesete til 149,- s jeg kjrer dobbelt opp med foring for beskytte Brunos lille hule. Det er ogs HELT greit ikke ha det mest trendye treningstyet p deg, tren i noe du fler deg komfortabel i og som lukter godt. Folk bryr seg faktisk ikke, jeg lover!

-Du m ikke trene p et treningssenter heller. P youtube finner man mange morsomme treningsprogram du kan flge og gjre i stua hjemme. Min favoritt er forvrig planken, den gjr jeg bde i hye hler og kort skjrt nr jeg har en ledig stund. Eller s kan jeg i aller hyeste grad anbefale en tur i skogen eller g en tur i nromrdet. Jeg opplever at folk blir overrasket over se meg i treningsklr langs veien, jeg digger det faktisk litt...! Men igjen, det finnes mye motivasjon i henge med likesinnede..

-Finn en treningsform du liker. Test ut litt forskjellig. Du M ikke lpe p tredemlle eller slite ut rassen p en spinningsykkel. Hva med Badminton? Innebandy? Hndball? Hva med g i trapper? Toppturer?

Til sist kommer en oppdatering p hvordan det gr med kroppen min. Treningen og Liveakurset jeg gr p viser absolutt resultater, det er veldig motiverende se hvor kjapt det faktisk gr! Bildet av meg til venstre er fra da jeg begynte denne ferden (24.august) og det andre bildet er fra idag. 2,5 mneder. 11 uker. Jeg har ftt nervene litt i sjakk vedrrende det dele "fr"-bildet, jeg kjenner at det ikke stresser meg s mye lenger. Jeg er ikke den eneste som klarer gjre slike forandringer, du klarer det du ogs! Det er jeg helt sikker p! :-)



Forresten, det var idag jeg var flettefin p trening og hadde id-pudder p kvisene mine, hvis du lurte :-)

39 kommentarer

Du verden,det var stor forskjell p 2,5 mneder.I applaud you!!!Du har vrt ddsflink!!!Jeg sitter her med brukket ben,men nr jeg fr kastet krykkene,skal jeg flge ditt eksempel med trene...Det var forresten p en sporty (ha ha)fjelltur leggbeinet mitt rk.Lyden av beinet som brakk, flelsen av at noe var galt inni beinet,kommer jeg aldri til glemme. det ydmykende scenarioet da jeg krp igjennom lyngen for komme meg bort til helikopteret,noe som er ganske ironisk,da det jeg fryktet mest p denne turen,var mtte g igjennom lyngen, bli bitt av fltt...Jeg tenkte ikke mye p de glupske sm beistene da jeg lte meg fremover p alle fire...Det var pinlig det...🙈🙊😂

WOW!! For en sinnsyk forandring du har gjennomgtt de siste 11 ukene! Du er skikkelig r! <3

Wow!! R bra!!

Var gy lese dette innlegget :)

Respekt !! Bra jobba!

Ligger grynter(ler)i senga her n og kjenner meg s igjen i deg.(minus de 20 kg) Flger deg p insta og her, men ikke kommentert fr n. Men m jo bare si at du er jo helt r!! Utrolig imponert hva du har ftt til. Kjenner meg ofte veldig igjen i deg, bare at jeg ikke har ftt fingern ut av brunyet og gjort no med det hvalrossspekket som har sniket seg p en de siste ra som en uinvitert blindpassasjer. Meldte meg forvrig inn i vektklubben for et par uker siden. Har registrert t mltid. Hehe. Selvdesiplin p topp! Bor i Porsgrunn selv, s si gjerne ifra om du har tips eller to!!

S flink du har vrt Line! Du skrev et innlegg for en stund siden som motiverte meg, etter det har jeg kommet igang selv og gtt ned 13 kg :) takk for motivasjon :)

S flink du har vrt! Har du merket stor forskjell p puppene? Har naturlig store pupper men er redd de skal bli delagte hvis jeg gr ned for mye! hahah

Du hre det sikkert ofte nu, men wow!

E p 8.uke nu- men wow! e ikke i nrheten av den kroppen :|

Men ser jo at har mye i vente :D

M bare f inn litt mer (mye mer!!) trening i hverdagen!

Hektisk vre 3barns mor...

Du kler rollen som motivator - snart overtar du plassen til Nancy ;)

Trine

Marita: Hei! Har merket mye p puppene, de er selvsagt mye mindre - men jeg kan vel ikke si at de er delagte..! Nr det er sagt, man kan gjre underverker med en bh, for min del viser jeg puppa kun til Torben, og han har ikke klaget.. :-)

Trine: jeg gikk jo mye ned i begynnelsen, og n de siste ukene har fett blitt til muskler.. (Muskler er mye mindre enn fett i strrelse!) Det er bare holde ut, mange opplever fle det fr bedre nr man begynner innfre de faste mltidene ogs, bare pass p at du spiser der veilederen sier du skal spise og ikke noe utenom! :-) jeg syns forvrig det er beundringsverdig ha tre barn oppi er slikt kurs ogs, jeg er jo snn sett ganske heldig som kan ture p som jeg vil uten ta hensyn til slikt...!

Lene: det er helt fantastisk!!!!! Herregud, du er jo helt r!!!!!

Fy fader Line, du er ddsflink!!!:D klappet i hendene! Kommer ikke til p kjenne deg igjen neste gang vi ses 😄 All creds til deg, heier p deg! Stor klem fra meg :)

Godt jobba! Det hardeste er drstokkmila, etter det s flyter det.....keep up the good work!

S flott jobb du har gjort, du har all grunn til vre stolt. Men jeg synes det er skikkelig forkastelig at kjresten din snakke til deg om vekta di p den mten og jeg hadde virkelig ikke funnet meg i det. Jeg har aldri funnet noen som helst motivasjon i bli kritisert av de jeg er glad i.

Victoria: du m huske at jeg verken tar meg nr av slike ting eller tror han faktisk mener det. Jeg LO s hyt at jeg tisset meg ut litt, har aldri trodd eller tenkt at han sa der for vre slem. Det er akkurat snn humor vi har mellom oss, og om det noengang srer meg s sier jeg selvsagt ifra. Han fridde til meg da jeg var p mitt "strste", s jeg er ikke bekymra for at slike ting er viktig for han. :-)

IMPONERT assa, s flink du er. Flott skrevet. Tror jaggu du ga meg litt motivasjon :)

Fy flate! Tar av meg hatten...Du er kjempeflink!!

Ja sant 👍 nei her spises kun det fr lov til! :)

e sta der! Men hverdagen med strengt kosthold gr helt supert. Eller som en lek som det ogs hete ;)

Det e jo veldig arti da ta p s buksa som satt som sprengt kor verste knapp ble holdt igjen med strikk - nu heng den som ett lrv :)

Ja tidsklemma e ett kjent problem akkurat nu, men man klare d man vil ;)

Vi e jo 2 stk om de 3 sm! (kanskje 15 ringen bli litt snurt nu... hoho)

Trine

Ikke for klage over prestasjonen, men jeg syns du var vakker som litt lubben. Jeg tror mange menn foretrekker litt frodige damer. S er det kanskje sant, at damer egentlig mest pynter seg (og trener?) for imponere andre damer? Jeg kunne fint forelska meg i jenta til venstre. :)

Fy flate du er r!! Jeg s du skrev at man kunne bruke hsjtggen meeen, akkurat n ser jeg ut som en hva uansett hvilket bilder jeg legger ut :P Men s er det mellom 7 og 10 uker til termin s det er litt vanskelig ikke se rimelig sprengferdig ut.

Men jeg prver trene / vre aktiv hver dag for unng vangerskapsdiabetes som jeg hadde med begge jentene :P

Du er en inspirasjon som jeg virkelig trenger nr fdselen er oversttt og det er p tide f av mammavekten etter 4 tette barn.

Skulle s gjerne klart dette

Men drstokk mila er stooooor

men bloggen din hva veldig motiverende tror jeg skal finne no youtub trenning til og starte s fr vi se om drstokken blir kortere

Fy sren dette var motivasjon! Jeg prver selv g ned i vekt, men synes det er s sykt vanskelig! Har du lagt om mye p kostholdet, og hva isfall? Og hvor mange ganger trener du i uken?

Hper p svar, siden dette ga meg virkelig motivasjon, men synes det er vanskelig med mat og slikt..

Fantastisk!!

Gledet meg veldig at du freslo en dusj fr trening, for sammboeren min mobber meg fordi jeg gjr det iblandt. ( og jeg trener bare i stua eller aleine i skogen)

Vel....bloggen din er blitt min aller strste motivasjon for tiden. Jeg tenker liksom at nr Line klarer det s skal jeg ogs f det til :)

Helt fantastisk! Gratulerer s mye og st p videre!!

h Line. I <3 U! Kanskje det beste motiveringsinnlegget jeg har lest.

Gry Hege Johansen: Det er AKKURAT det jeg vil at dere skal forst ogs! Hvis JEG kan s kan hvertfall alle andre!!!!!

Oda: Det har blitt mye mobbing her ogs... Men jeg er s glad i varme meg i et badekar og vre ren nr jeg trener, hahaha!

Rebecca: Jeg har gtt et kurs med Livea som har lrt meg alle tingene jeg trenger vite, og mere til. det er verktyet mitt. Jeg har gjort alt de har sagt jeg m gjre og spise! Og s har jeg trent middels i snitt annenhver dag, men med noen unntak. (Noenganger oftere, andre ganger sjeldnere)

bent: Dette var utrolig fint sagt! Jeg hper du sier det til alle frodige damer du mter p din vei, Bent! :-) Jeg var like lykkelig p begge bildene, bare at jeg n er i en litt mindre utgave av meg selv..!

Janne: Takk!! Kan jeg, kan alle! :-) Klem!

Trine: Ja, det er merkelig hvor fort man tillpasser seg dietten man blir satt p nr man ser hva som skjer med kroppen... Jeg har ftt helt andre og gode rutiner, jeg digger det!

s bra!! M bare sprre, hrdan du har klart f s fine lr? Alts har trent litt, men fler det som er p lrene ikke gr vekk!

Utrolig fin! :)

Fyfader s flink du har vrt! Og for et motiverende innlegg! Tommel opp for deg. :)

HELT FANTASTISK innlegg! Motivasjon spruter ut av skjermen her! :D Og for en inspirasjon du er :D

S utrolig flink du har vrt!!! Og kjempemotiverende innlegg!!:-)

fyfasan du er RFLINK Line! Trening er s fantastisk motiverende nr du ser kroppen forandre seg, og nr du merker at du blir sterkere og orker mer for hver gang, enten det er p treningssenteret eller g en lang tur! Trodde aldri jeg skulle si det haha :P det fles godt utfordre seg selv!

Skriv en ny kommentar



Blogglisten