hits

3 mneders oppdatering - Fremdeles forandringer!

Jeg lovet dere et innlegg idag som skulle oppdatere hvordan det gikk med meg. Jeg bladde igjennom noen ganske s uflatterende bilder av meg selv fra da jeg kjpte min frste spinningbukse (med seler, det var litt rookie mistake, haha!)



Det har alts n gtt 3 mneder siden jeg startet. Fra 24. august til 28. november har det gtt snart 14 uker n. Vekta snn tallmessig har sttt relativt stille den siste tiden (Min veileder Nancy prver forklare vekttallet til en grtkvalt supporterfrue p veiedagene, for jeg gr fremdeles ned - men jeg omdanner i tillegg mye av fettet til muskler, s derfor gir tallene snn p selve vekta litt feil signaler.) Sannheten er at jeg ogs har vrt sykt bortsjemt med at kiloene bare har rent av meg da jeg var i ketose, men da trente jeg jo ikke s hardt... For n omdanner jeg flere kilo fett til muskler i tiden mellom veiedager. Det er nok derfor jeg syns det er s rart at jeg n passer inn i klrne jeg brukte da jeg tidligere var p mitt slankeste, men tallet p vekta tilsier at jeg fysisk veier mer. Men som vi har preika litt om fr - muskler tar mindre plass enn fett, derfor er jeg smalere og mindre i strrelse enn vekta forteller meg. Det er vanskelig ta til seg, men jeg m rett og slett se p den enorme nedgangen i fettprosent og antall kilo fett av kroppen min, fremfor selve tallene p vekta. (Jeg gr fremdeles nedover i selve vekttallet ogs alts, s jeg bekymrer meg aldeles ikke!)

La oss ta en titt langs veien og se hva vi finner........

START: 25.august - Etter 5 uker - Etter 7 uker - Etter 8 uker - Etter 11 uker.

Jeg snakket forresten med Nancy idag (veilederen min p Livea-kurset jeg gr p) og de starter opp nytt kurs (I Langesund) for snna som jeg var for 3 mneder siden, og jeg har bestemt meg for ta oppflgingskurset ogs. (Jeg fler meg ikke helt klar for tr ut i den store verden av usunn mat enn...) Hvis du skulle vre keen p ta Liveakurset jeg tar n (les mer herhvis du ikke vet hva som har ftt meg ned i vekt) s kan du mailenancy@nr1fitness.no. Jeg m forte meg si at det handler om livstilsendring - og det er et ganske intensivt kjr de frste ukene, men hvis du som meg vil LRE samtidig som du ser resultater raskt, s er dette noe for deg. Jeg har ingen problemer med anbefale dette programmet for andre sofaslitere som meg selv, - men jeg m advare deg om at det trengs en stor dose motivasjon og endel trer, samt at du m hente viljestyrke fra nederst i magen, men det er absolutt verdt hver eneste uke i ketose.

"-Ketose???!" sier du? De frste 9 ukene var jeg i det som heter ketose og hvis du vil kan du lese litt om hvordan detopplevdes det her.

Nr det gjelder alle spinningtimene jeg har harva over i salen s har jeg sett svrt gode forbedringer der ogs. Herligland, jeg som HATA trene - og n viser jeg progresjon og forbedring p bde utholdenhet, styrke OG kondisjon! Makan!!!


Dette er en av mine frste timer med pulsbelte. Dette er en veldig god forbrenningstime, jevnt og fint - med en god pause i mellom for hente meg inn igjen. Men jeg var aldri i nrheten av rre orange sone. Orange og rd sone var for Birkenrytterene p frste raden, syntes jeg den gangen.


En liten stund etter konkurrerte jeg mer med meg selv (og andre, haha!) som du ser av grafene over, og klarte ligge lenge i orange og rd sone. Jeg tror kanskje denne timen var et forsk p intervalltime - men jeg klarte liksom ikke helt holde tritt med intervallene.

Men s......:

Her har jeg fulgt med i timen! (Bokstavelig talt!) Dette er en spinn intervall time, og nr man begynner komme i bedre form med kondisjonen, s gr pulsen raskere ned nr man tar "pausene" mellom hver intervall. Jeg ble faktisk veldig imponert over meg selv - rett fra blodrdt og i lpet av den korte pausen ned p gult og grnt! Det er en voldsom forbedring for denne frkna, her klarte jeg alts flge med p instruktren! (Den siste rde bolken er snn syk 45 sek HARDT 15 sekunder STOPP - og her klarte ikke pulsen g ned p de korte pausene...

N skal jeg begynne litt med styrke. Jeg hater egentlig styrke. Men s er jeg vanvittig heldig og har hooket opp med denne herlige jenta, Renathe, som jobber som PT p Nr1Fitness.

Hun veit nyaktig hva jeg snakker om nr jeg ser ut av mitt hat for styrketrening, og hun har virkelig ftt en relativt vanskelig oppgave med holde meg i rene sammen med Nancy. Hun har laget et styrkeprogram jeg skal begynne med n, for per dags dato har jeg god styrke i lra og litt i armene, men resten av kroppen henger bare dingler fra halsen og ned.

PS: Liveakurset jeg gr p er ikke sponset. Jeg meldte meg som kursdeltager p Livea p fordi jeg mtte gjre noe, og resultatene det har gitt meg har jeg delt med dere p bloggen min. Det har funket for meg - og det er det jeg blogger om.)

Snn, da har jeg fasen delt bilde av magen min idag ogs - det skulle man vel i grunn aldri tro!

Ha en toppen fredag videre folkens, og heia alle dere som bruker #KanLineKanJeg p Instagram - det er s gy se bildene deres, jeg blir umtelig stolt av dere flotte, flotte mennesker!

/Supporterfrue - Line Victoria

36 kommentarer

Digger de innleggene dine😃👍🏼

Helluu Line!

Herregud, s sykt flink du har vrt og du har n klart inspirere meg, men...

Helt sikkert et insane dumt spm, men m man begynne med spinning? Haha, hater spinning og elsker styrke!

God lrdag videre, hilsen Line:)

Meget imponerende!

Du ser her nydelig ut,og ikke minst virker du som en fantastisk person :)

Men n har jeg tvangs til kommentere p n ting som du skriver heheh ( besserwisser som jeg er) :P Du kan ikke omdanne fett til muskler. Fettcellene kan bli mindre, og muskelcellene kan bli strre ved trening!! Og dette er veldig bra p mange mter; bde fordi muskelceller er mindre enn fettceller, du forbrenner mer, men ogs fordi det er mye bedre for kroppen :)

St p videre, du er inspirerende !

Ingvild: Ja, der er litt det jeg mener - men ordlegger meg litt feil... Alts, jeg fr muskler - og gr ned i fettprosent. Men siden muskler og fett veier noenlunde det samme, s str vekta "stille" fordi jeg fr mer muskler og mindre fett... Heldigvis tar muskler mindre plass enn fett, s jeg fortsetter bli mindre i strrelse :-) Tusen takk for hjelp til oppklaring!

Line K: Nei, nei, nei! Jeg begynte med spinning bare fordi det var noe jeg mestret der og da, og senere har lrt meg like...! Kjr p med styrke du, all trening er bra! :-) Selv m jeg begynne med styrke n fordi jeg ikke bare kan spinne resten av livet, haha...!! :-) Og kondisjonsmessig er det supert for meg som i tillegg ryker 20 om dagen!

Renathe er en herlig dame jeg er veldig glad for ha blitt kjent med! Har ogs bare hrt fine ting om henne som PT da hun er PT og kjresten til min onkel og PT til bestefaren min. S tror du kommer til f fantastiske resultater :D Tror ogs du kommer til lre deg elske styrke, jeg ogs var veldig for spinning og tredemlle helt til jeg mtte min PT (som faktisk ogs heter Renathe men ikke samme Renathe som din da jeg bor p vestlandet haha) og lrte skikkelig trene styrke, n elsker jeg styrke og kunne ikke sett for meg et liv uten minst en styrkekt i uka. <3

Imponert, du har all grunn til vre stolt!

Du er virkelig en inspirasjon til trene, jeg trenger ikke g ned i vekt, som du s fint sa det, s fler ogs jeg at kroppen henger og slenger fra halsen og ned, i alle fall ned til hoftene.

Er en utlmodig person som trenger se resultater raskt for klare fortsette, og kan ikke finne noe bedre eksempel p at en kan se store resultater raskt, enn p det du har klart p bare tre mnd.

Gleder meg til flge deg videre :-)

Ser n at det virker som du kjenner Renathe fra fr av haha, men en herlig treningstid vil du nok f uansett om du kjenner henne fra fr eller ikke :D

Inspirerende 😃👍🏻 jeg startet opp for 3 r siden med samme utgangspunkt som deg... Og har oppndd samme resultat😃 Trening er gy, og det er morro se resultat 👏🏻👏🏻 st p 😃

Anonym: jaaaa!!!!! S fantastisk hre!!! N klapper jeg i hendene for deg!

Kristina: hun er helt magisk! Gleder meg til la henne gjre underverker for styrketrenings-motivasjonen min, hun er helt r!

wow, du ser helt fantastisk ut! Helt r er du! :D

Wow du er en stor inspirasjon :)

hoyyy blir helt svett av all denna treninga de jeg.. Synes n du var st og god som du var.. Du fr trene p videre og spise salatblader, s tar jeg meg ei bolle jeg ;-)

Hege: kjr p! :-) jeg trives veldig mye bedre med kroppen min n enn jeg noen gang har gjort, og boller er ikke det jeg savner mest disse ukene!

Lisa Rrvik: s koselig, Lisa:-) jeg flger bloggen din forresten!

Du ser helt r ut *tommel opp*

e gla bli fulgt ett helt r - e jo enda s langt igjen t mlstreken!

Masse lykke til videre 👍

Klm Trine

Marta i farta

Marta i farta

Fy fader Line, du er helt r! Digger bloggen din, og du er digg!

Kun en ting og si.... Wow 😊

Wow for et resultat!!! S flink!!

Skulle gjerne hatt litt av din viljestyrke. Nr jeg ser p fr og etter bilder av magen din s yner jeg et hp om at det kan forbedres her ogs.. M visst bare legge meg i hardtrening..

Lykke til videre!!

Er jo fantastisk bra framgang.Skal vre stolt av det

Herregud Line. Du ser ut som du er halvvert :)

Helt normalt at vektnedgangen "mter veggen" etter ca 3 mnd.

No worries. Veilederen ljuger ikke. Muskler are comeing. <3

WOW! S flink du er! :)

Hei,er du p snap chat??

Heia Line!

Dette er smtt imponerende faktisk!!

En annen svrt viktig effekt med trening og fysisk aktivitet er at det gir kt produksjon av serotonin (hormon) som er kroppens naturlige lykkepille, s trening er viktig for psyken. Og dermed ogs for overskuddet, overskudd fr vi jo aldri nok av, men det er spesielt kjrkomment n nr timene med dagslys er f.

En sinna Mann

En sinna Mann

Fantastisk bra jobbet! *Hyll hyll*

Derimot - hper jeg at kvinner snart kaster hver badevekt til helve ... muskler veier mer enn fett! Strammere, bedre og flottere? S bruk speilet til lede videre! Vekten er bare et tall som setter tilbake hodet til s mange. The power of the mind ... Litt som - nr man kommer p gymmen og str ovenfor "store tunge tall". Om man tenker at ... "Det er for tungt, det gr ikke" - s, gr det ikke! Og, om man tenker hver gang p vektet at ... "nei - jeg gr feil vei - hva er det jeg gjr galt" .. s - er det S mange som tuller med maten fordi de tror det rette er slutte spise.

Brenn badevekten! Videre ... Vokt dem ellers for eitrende sinna sure kvinner som fortsatt bruker graviditeten for 15 r siden som unnskyldning for slapp holdning og dvask fring ... Vokt dem for sinna kvinner som hater at andre kvinner faktisk gidder, evner og VIL! Vokt dem for sofaslitere som fortsatt sverger til vin, ost, chips og sjokolade - mens de sutrer over at kroppen deres har forfalt ... Men mest av alt: Vokt deg aldri for gyve p videre med hevet hode! ALLE som trener, som yter, kan og vil? Hyll, hyll!

YNWA

WOW :-)

S flink du har vrt. Jeg har forskt i hele hst, ikke kommet i gang... N er det igjen mandag, s i dag er det chiagrt til frokost og salat til kvelds. Og: Jeg skal ut lpe en tur nr jeg kommer hjem fra jobb (gir ogs energi for kvelden).

Jeg ser ut omtrent som du gjorde ved oppstart - og til pske skal jeg vre som du er n :-)

Fortsett skrive - jeg skal flge deg fremover.

Vigdis

Herregud, drit bra!! Stolt av snne kvinner som har ml og klarer g ned i vekt. Du er nok forbilde til mange andre kvinner her ute :))

Et sprsml: Hvordan trente du for stramme inn under armen (triceps)? jeg har lyst stramme inn der fordi hver gang jeg gjr noe s "hopper" fettet, hehe.

Klara: Hakke peil! Har ikke gjort det bevisst! Men jeg har vrt ganske stl i armene grunnet en drlig sykkelteknikk etter spinningtimene, det kan vre derfor..!

Heisann! S utrolig flink du har vrt! Skikkelig motiverende lese :D Hper mange blir motiverte av bloggen din:) Mange skriver "fett omdannes til muskler" og liknende, men fett kan ikke omdannes til muskler. Man kan "bytte ut" fett med muskler, men det kan ikke gjres om;) Men samma, jobben blir gjort og du ser supersprek ut!

:)

Fy flate s bra gjort! Du ser helt smashing ut! Skikkelig motivasjon! :D

Holy moly!! Litt av en forandring, og s bra du ser ut!! Du er en stor motivasjon for mange andre ogs. Ikke noe annet enn WOW si. Du ser fabilous ut

Hahaha!! <3

Skriv en ny kommentar



Blogglisten