hits

Headerbilde

3 måneders oppdatering - Fremdeles forandringer!

  • 28.11.2015     22:38

Jeg lovet dere et innlegg idag som skulle oppdatere hvordan det gikk med meg. Jeg bladde igjennom noen ganske så uflatterende bilder av meg selv fra da jeg kjøpte min første spinningbukse (med seler, det var litt rookie mistake, haha!)



Det har altså nå gått 3 måneder siden jeg startet. Fra 24. august til 28. november har det gått snart 14 uker nå. Vekta sånn tallmessig har stått relativt stille den siste tiden (Min veileder Nancy prøver å forklare vekttallet til en gråtkvalt supporterfrue på veiedagene, for jeg går fremdeles ned - men jeg omdanner i tillegg mye av fettet til muskler, så derfor gir tallene sånn på selve vekta litt feil signaler.) Sannheten er at jeg også har vært sykt bortsjemt med at kiloene bare har rent av meg da jeg var i ketose, men da trente jeg jo ikke så hardt... For nå omdanner jeg flere kilo fett til muskler i tiden mellom veiedager. Det er nok derfor jeg syns det er så rart at jeg nå passer inn i klærne jeg brukte da jeg tidligere var på mitt slankeste, men tallet på vekta tilsier at jeg fysisk veier mer. Men som vi har preika litt om før - muskler tar mindre plass enn fett, derfor er jeg smalere og mindre i størrelse enn vekta forteller meg. Det er vanskelig å ta til seg, men jeg må rett og slett se på den enorme nedgangen i fettprosent og antall kilo fett av kroppen min, fremfor selve tallene på vekta. (Jeg går fremdeles nedover i selve vekttallet også altså, så jeg bekymrer meg aldeles ikke!)

La oss ta en titt langs veien og se hva vi finner........

START: 25.august - Etter 5 uker - Etter 7 uker - Etter 8 uker - Etter 11 uker.

Jeg snakket forresten med Nancy idag (veilederen min på Livea-kurset jeg går på) og de starter opp nytt kurs (I Langesund) for sånna som jeg var for 3 måneder siden, og jeg har bestemt meg for å ta oppfølgingskurset også. (Jeg føler meg ikke helt klar for å trå ut i den store verden av usunn mat ennå...) Hvis du skulle være keen på å ta Liveakurset jeg tar nå (les mer her hvis du ikke vet hva som har fått meg ned i vekt) så kan du maile nancy@nr1fitness.no . Jeg må forte meg å si at det handler om livstilsendring - og det er et ganske intensivt kjør de første ukene, men hvis du som meg vil LÆRE samtidig som du ser resultater raskt, så er dette noe for deg. Jeg har ingen problemer med å anbefale dette programmet for andre sofaslitere som meg selv,  - men jeg må advare deg om at det trengs en stor dose motivasjon og endel tårer, samt at du må hente viljestyrke fra nederst i magen, men det er absolutt verdt hver eneste uke i ketose.  

"-Ketose???!" sier du? De første 9 ukene var jeg i det som heter ketose og hvis du vil kan du lese litt om hvordan det opplevdes det her.

Når det gjelder alle spinningtimene jeg har harva over i salen så har jeg sett svært gode forbedringer der også. Herligland, jeg som HATA å trene - og nå viser jeg progresjon og forbedring på både utholdenhet, styrke OG kondisjon! Makan!!!


Dette er en av mine første timer med pulsbelte. Dette er en veldig god forbrenningstime, jevnt og fint - med en god pause i mellom for å hente meg inn igjen. Men jeg var aldri i nærheten av å røre orange sone. Orange og rød sone var for Birkenrytterene på første raden, syntes jeg den gangen.


En liten stund etter konkurrerte jeg mer med meg selv (og andre, haha!) som du ser av grafene over, og klarte ligge lenge i orange og rød sone. Jeg tror kanskje denne timen var et forsøk på intervalltime - men jeg klarte liksom ikke helt å holde tritt med intervallene. 

Men såååååå......:

Her har jeg fulgt med i timen! (Bokstavelig talt!) Dette er en spinn intervall time, og når man begynner å komme i bedre form med kondisjonen, så går pulsen raskere ned når man tar "pausene" mellom hver intervall. Jeg ble faktisk veldig imponert over meg selv - rett fra blodrødt og i løpet av den korte pausen ned på gult og grønt! Det er en voldsom forbedring for denne frøkna, her klarte jeg altså å følge med på instruktøren! (Den siste røde bolken er sånn syk 45 sek HARDT 15 sekunder STOPP - og her klarte ikke pulsen å gå ned på de korte pausene...

Nå skal jeg begynne litt med styrke. Jeg hater egentlig styrke. Men så er jeg vanvittig heldig og har hooket opp med denne herlige jenta, Renathe, som jobber som PT på Nr1Fitness.

Hun veit nøyaktig hva jeg snakker om når jeg øser ut av mitt hat for styrketrening, og hun har virkelig fått en relativt vanskelig oppgave med å holde meg i ørene sammen med Nancy. Hun har laget et styrkeprogram jeg skal begynne med nå, for per dags dato har jeg god styrke i låra og litt i armene, men resten av kroppen henger bare å dingler fra halsen og ned. 

PS: Liveakurset jeg går på er ikke sponset. Jeg meldte meg som kursdeltager på Livea på fordi jeg måtte gjøre noe, og resultatene det har gitt meg har jeg delt med dere på bloggen min. Det har funket for meg - og det er det jeg blogger om.)

Sånn, da har jeg fasen delt bilde av magen min idag også - det skulle man vel i grunn aldri tro!

Ha en toppen fredag videre folkens, og heia alle dere som bruker #KanLineKanJeg på Instagram - det er sååå gøy å se bildene deres, jeg blir umåtelig stolt av dere flotte, flotte mennesker!

/Supporterfrue - Line Victoria

Digger de innleggene dine😃👍🏼

Siw 28.11.2015 - 22:52

Helluu Line!

Herregud, så sykt flink du har vært og du har nå klart å inspirere meg, men...

Helt sikkert et insane dumt spm, men må man begynne med spinning? Haha, hater spinning og elsker styrke!

God lørdag videre, hilsen Line:)

Line K 28.11.2015 - 22:58

Meget imponerende!

Erik S 28.11.2015 - 23:01

Du ser her nydelig ut,og ikke minst virker du som en fantastisk person :)

Men nå har jeg tvangs til å kommentere på én ting som du skriver heheh ( besserwisser som jeg er) :P Du kan ikke omdanne fett til muskler. Fettcellene kan bli mindre, og muskelcellene kan bli større ved trening!! Og dette er veldig bra på mange måter; både fordi muskelceller er mindre enn fettceller, du forbrenner mer, men også fordi det er mye bedre for kroppen :)

Stå på videre, du er inspirerende !

Ingvild 28.11.2015 - 23:05

Ingvild: Ja, der er litt det jeg mener - men ordlegger meg litt feil... Altså, jeg får muskler - og går ned i fettprosent. Men siden muskler og fett veier noenlunde det samme, så står vekta "stille" fordi jeg får mer muskler og mindre fett... Heldigvis tar muskler mindre plass enn fett, så jeg fortsetter å bli mindre i størrelse :-) Tusen takk for hjelp til oppklaring!
Line K: Nei, nei, nei! Jeg begynte med spinning bare fordi det var noe jeg mestret der og da, og senere har lært meg å like...! Kjør på med styrke du, all trening er bra! :-) Selv må jeg begynne med styrke nå fordi jeg ikke bare kan spinne resten av livet, haha...!! :-) Og kondisjonsmessig er det supert for meg som i tillegg røyker 20 om dagen!
Renathe er en herlig dame jeg er veldig glad for å ha blitt kjent med! Har også bare hørt fine ting om henne som PT da hun er PT og kjæresten til min onkel og PT til bestefaren min. Så tror du kommer til å få fantastiske resultater :D Tror også du kommer til å lære deg å elske styrke, jeg også var veldig for spinning og tredemølle helt til jeg møtte min PT (som faktisk også heter Renathe men ikke samme Renathe som din da jeg bor på vestlandet haha) og lærte skikkelig å trene styrke, nå elsker jeg styrke og kunne ikke sett for meg et liv uten minst en styrkeøkt i uka. <3

Kristina 28.11.2015 - 23:17

Imponert, du har all grunn til å være stolt!

Du er virkelig en inspirasjon til å trene, jeg trenger ikke gå ned i vekt, som du så fint sa det, så føler også jeg at kroppen henger og slenger fra halsen og ned, i alle fall ned til hoftene.

Er en utålmodig person som trenger å se resultater raskt for å klare å fortsette, og kan ikke finne noe bedre eksempel på at en kan se store resultater raskt, enn på det du har klart på bare tre mnd.

Gleder meg til å følge deg videre :-)

Bo 28.11.2015 - 23:18

Ser nå at det virker som du kjenner Renathe fra før av haha, men en herlig treningstid vil du nok få uansett om du kjenner henne fra før eller ikke :D

Kristina 28.11.2015 - 23:18

Inspirerende 😃👍🏻 jeg startet opp for 3 år siden med samme utgangspunkt som deg... Og har oppnådd samme resultat😃 Trening er gøy, og det er morro å se resultat 👏🏻👏🏻 stå på 😃

28.11.2015 - 23:23

Anonym: jaaaa!!!!! Så fantastisk å høre!!! Nå klapper jeg i hendene for deg!
Kristina: hun er helt magisk! Gleder meg til å la henne gjøre underverker for styrketrenings-motivasjonen min, hun er helt rå!
wow, du ser helt fantastisk ut! Helt rå er du! :D

Jeannie 28.11.2015 - 23:46

Wow du er en stor inspirasjon :)

Lisa Rørvik 29.11.2015 - 00:02

hoyyy blir helt svett av all denna treninga de jeg.. Synes nå du var søt og god som du var.. Du får trene på videre og spise salatblader, så tar jeg meg ei bolle jeg ;-)

Hege 29.11.2015 - 00:11

Hege: kjør på! :-) jeg trives veldig mye bedre med kroppen min nå enn jeg noen gang har gjort, og boller er ikke det jeg savner mest disse ukene!
Lisa Rørvik: så koselig, Lisa:-) jeg følger bloggen din forresten!
Du ser helt rå ut *tommel opp*

Æ e gla æ bli fulgt ett helt år - e jo enda så langt igjen t målstreken!

Masse lykke til videre 👍

Klæm Trine

Trine 29.11.2015 - 00:38

Fy fader Line, du er helt rå! Digger bloggen din, og du er digg!

Marta i farta 29.11.2015 - 08:25

Kun en ting og si.... Wow 😊

Heidi 29.11.2015 - 09:13

Wow for et resultat!!! Så flink!!

Skulle gjerne hatt litt av din viljestyrke. Når jeg ser på før og etter bilder av magen din så øyner jeg et håp om at det kan forbedres her også.. Må visst bare legge meg i hardtrening..

Lykke til videre!!

Siv 29.11.2015 - 09:18

Er jo fantastisk bra framgang.Skal være stolt av det

phantomblue 29.11.2015 - 11:09

Herregud Line. Du ser ut som du er halvvert :)

Helt normalt at vektnedgangen "møter veggen" etter ca 3 mnd.

No worries. Veilederen ljuger ikke. Muskler are comeing. <3

Jsi 29.11.2015 - 12:31

Jsi: yess!!! Takk!!!
phantomblue: takk:-) jeg er det!
WOW! Så flink du er! :)

Maria 29.11.2015 - 16:07

Hei,er du på snap chat??

T 29.11.2015 - 17:41

Heia Line!

Dette er smått imponerende faktisk!!

En annen svært viktig effekt med trening og fysisk aktivitet er at det gir økt produksjon av serotonin (hormon) som er kroppens naturlige lykkepille, så trening er viktig for psyken. Og dermed også for overskuddet, overskudd får vi jo aldri nok av, men det er spesielt kjærkomment nå når timene med dagslys er få.

Anne 29.11.2015 - 18:59

Fantastisk bra jobbet! *Hyll hyll*

Derimot - håper jeg at kvinner snart kaster hver badevekt til helve ... muskler veier mer enn fett! Strammere, bedre og flottere? Så bruk speilet til lede videre! Vekten er bare et tall som setter tilbake hodet til så mange. The power of the mind ... Litt som - når man kommer på gymmen og står ovenfor "store tunge tall". Om man tenker at ... "Det er for tungt, det går ikke" - så, går det ikke! Og, om man tenker hver gang på vektet at ... "Ånei - jeg går feil vei - hva er det jeg gjør galt" .. så - er det SÅ mange som tuller med maten fordi de tror det rette er å slutte å spise.

Brenn badevekten! Videre ... Vokt dem ellers for eitrende sinna sure kvinner som fortsatt bruker graviditeten for 15 år siden som unnskyldning for slapp holdning og dvask føring ... Vokt dem for sinna kvinner som hater at andre kvinner faktisk gidder, evner og VIL! Vokt dem for sofaslitere som fortsatt sverger til vin, ost, chips og sjokolade - mens de sutrer over at kroppen deres har forfalt ... Men mest av alt: Vokt deg aldri for å gyve på videre med hevet hode! ALLE som trener, som yter, kan og vil? Hyll, hyll!

YNWA

En sinna Mann 29.11.2015 - 23:11

WOW :-)

Såååå flink du har vært. Jeg har forsøkt i hele høst, ikke kommet i gang... ¨Nå er det igjen mandag, så i dag er det chiagrøt til frokost og salat til kvelds. Og: Jeg skal ut å løpe en tur når jeg kommer hjem fra jobb (gir også energi for kvelden).

Jeg ser ut omtrent som du gjorde ved oppstart - og til påske skal jeg være som du er nå :-)

Fortsett å skrive - jeg skal følge deg fremover.

Vigdis

Vigdis 30.11.2015 - 06:30

Herregud, drit bra!! Stolt av sånne kvinner som har mål og klarer å gå ned i vekt. Du er nok forbilde til mange andre kvinner her ute :))

Et spørsmål: Hvordan trente du for å stramme inn under armen (triceps)? jeg har lyst å stramme inn der fordi hver gang jeg gjør noe så "hopper" fettet, hehe.

Klara 30.11.2015 - 08:28

Klara: Hakke peil! Har ikke gjort det bevisst! Men jeg har vært ganske støl i armene grunnet en dårlig sykkelteknikk etter spinningtimene, det kan være derfor..!
Heisann! Så utrolig flink du har vært! Skikkelig motiverende å lese :D Håper mange blir motiverte av bloggen din:) Mange skriver "fett omdannes til muskler" og liknende, men fett kan ikke omdannes til muskler. Man kan "bytte ut" fett med muskler, men det kan ikke gjøres om;) Men samma, jobben blir gjort og du ser supersprek ut!

:)

Henriette 30.11.2015 - 14:27

Fy flate så bra gjort! Du ser helt smashing ut! Skikkelig motivasjon! :D

Kaja 30.11.2015 - 19:16

Holy moly!! Litt av en forandring, og så bra du ser ut!! Du er en stor motivasjon for mange andre også. Ikke noe annet enn WOW å si. Du ser fabilous ut

Guro 30.11.2015 - 20:09

Hahaha!! <3

Catpakk 09.12.2015 - 09:19



Design laget av Silje Lien Design