hits

Det finnes ingen hemmelig diett.

Hei flotte folk!

Takk for hyggelig tilbakemeldinger p det forrige innlegget mitt, det er ingen tvil om at mange kjenner seg igjen nr det gjelder kostholdsendringer og treningshat. Det jeg sliter litt med n er at det RAUSER inn med kommentarer, meldinger, direktemeldinger, sms og facebookmeldinger, der dere spr meg om hva jeg har gjort, nyaktig hva jeg spiser og en eksakt plan over hvordan jeg trener.

Jeg er veldig lei meg for si det, men jeg er ikke rette personen sprre. Dere m huske at jeg for 3 mneder siden bad om hjelp til akkurat dette hos Livea, og de har laget en plan jeg forholder meg til. Jeg skal innrmme at jeg ikke utelukkende har trent meg ned i vekt, jeg har gjort svrt store endringer og ikke minst hatt et strengt regime hva angr kosthold. Det er der jeg har mistet de fleste kiloene mine i begynnelsen, s kom treningen etterhvert. Mange tror at jeg ikke har gitt avkall p godis-lrdager, kosedager, belnninger i form av god mat og folk spr meg "hva er det du koser deg med p lrdager da?". Sannheten er at det jeg har gjort ikke er noen quick-fix, som jeg nevnt mange ganger fr. Det er ikke snn at jeg kun har kuttet godterier i hverdagene, byttet fra vanlig brus til lightbrus og tatt et par treningskter i uka. Beklager. Men jeg har jobbet HARDT for miste alle de kiloene jeg hadde polstret p kroppen.


START: 25.august- Etter5 uker- Etter7 uker- Etter8 uker- Etter11 uker.(Siste er link - handler om motivasjon)

Jeg skal forfatte meg i korthet.

De frste 9 ukene spiste jeg mltidserstattere fra Livea. (Du fr disse kun ved g p kurset) 5 poser om dagen. Den ene varme shaken hadde jeg blomkl eller stekt sopp oppi. Den ene mltidserstatteren var grt, s det hadde jeg ofte til lunsj. Etter f dager havnet jeg i ketose, og det betyr enkelt greit at kiloene renner av deg og energien (for min del) er p topp. Jvlig drlig nde, riktignok. Og jeg bsset ca 5 ganger om dagen.

Etter 9 uker begynte jeg innfre RIKTIG SAMMENSATTE mltider. Vi bruker tallerkenmodellen.Helsedirektoratet anbefaler "tallerkenmodellen" som hjelpemiddel for lage sunne mltider. Jeg skal jo p et tidspunkt spise vanlig mat, ikke sant?! Jeg skal ikke leve p mltidserstattere resten av livet, hadde jeg tenkt..!

Frst innfrste vi et mltid, og s da 4 poser mltidserstattere de resterende mltidene. S etter noen uker igjen innfrte jeg et mltid til (ogs etter tallerkenmodellen) og de resterende 3 mltidene var fremdeles mltidserstattere fra Livea.

Jeg begynte tidlig trene forsiktig. Man skal vre forsiktig med trening de frste dagene/ukene i ketose, rett og slett fordi kroppen er allerede i hygir nr det gjelder forbrenning. Jeg trener spinning flere ganger i uka, og skal n begynne med styrke.

Jeg skal veldig snart innfre et tredje mltid. Den 6.januar skal jeg i prinsippet ha innfrt 5 sunne mltider hver dag - og vekten skal da stabiliseres. Det er da den store jobben begynner, og det blir HOLDE meg til sunne mltidene. Det er ikke dermed sagt at jeg aldri mer kan kose meg med kake, godis eller alkohol - det handler om mengden. Det er ikke hva du spiser mellom jul og nyttr som er krise, men det er hva du spiser mellom nyttr og jul, som faktisk har noe si.

Jeg kan ikke fortelle deg hvordan DU skal gjre dette. Jeg har ikke peiling. Det eneste jeg kan fortelle er hva jeg har gjort, og jeg har ikke lyst til legge ut lister over "hva du kan spise" og "nei-mat" og hvordan du skal trene, da jeg i aller hyeste grad ikke er kompetent p det omrdet.

Du har sikkert hrt om folk som har gtt ned p en mye mer behagelig mte, men for min del handlet det om at jeg ville se resultater med en gang og motiveres av det. Jeg var ogs avhengig av lre hvordan jeg skulle f kontroll p kostholdet mitt, og det er det kurset i aller hyeste grad gr ut p. Jeg ville heller ikke gjre dette dnn alene, derfor er samholdet i gruppen jeg er i helt unnvrlig - og ikke minst er bloggen min som en dagbok der jeg deler av meg med bde oppturer og nedturer.

For ta en oppsummering:

-Nei, jeg har ikke "spisedager" eller kosedager eller belnningsdager for at jeg har jobbet hardt p treningssenteret i lpet av uken. Jeg har belnnet meg selv hver dag i flere r, noe som resulterer i noen kilo overvekt og svrt drlig helse. Jeg belnner ikke meg selv for gjre noe livsviktig - med det usunne kostholdet (sjokolade, godterier, alkohol osv) som vippet meg over 90 kilo i hst. (Der sa jeg det. Ja, jeg veide over 90 kilo.)

-Ja, jeg har hatt en kontrollert sprekk i oktober. Du kan lese om det her.

-Nei, jeg gr ikke rundt og er sulten hele dagen. Jeg er "sugen" p noe stt titt og stadig, men det er jeg antageligvis ikke alene om. Her er link til nr jeg fikk nok av "ekspertene" som skulle fortelle meg hvordan ting skal gjres...

-Ja, jeg trener ofte. N har jeg bde tid, mulighet og energi til det, og jeg stortrives i spinningsalen.(Link til innlegg om gnagsret i rva mi)

-Nei, jeg kjper ikke proteinpulver og snt. Jeg er opptatt av at jeg fr i meg det jeg trenger bde av proteiner og annet gjennom et riktig kosthold, for det er for resten av livet jeg gjr dette for meg selv.

-Ja, du m ha viljestyrke. Jeg har manglet dette tidligere, men siste helgen i august gikk det opp for meg at jeg mtte gjre noe N, hvis ikke kom veien til bli mye, mye lengre hvis jeg fortsatte den usunne stilen.Her er innlegget jeg skrev en uke etter oppstarten av Livea-kurset.

S igjen vil jeg rde dere til heller kontakte noen som kan veilede dere, det hjelper s lite sende meg meldinger sprre hvordan jeg har gjort det! Jeg har delt med meg alt jeg har gjort de siste 3 mnedene, og jeg kan ikke forfatte i en enkel melding over chat hvordan jeg syns du skal gjre det. Det er jo derfor jeg m ppeke hvor viktig det er at dere (som meg) tar kontakt med en som har dette som sitt arbeidsfelt! Jeg er kjempeglad for alle meldingene der dere forteller meg at jeg er s motiverende og snt, det setter jeg uendelig pris p. Men til syvende og sist s er jeg fremdeles kun deltager p et kurs i livsstilendring, og er ingen kilde til "hvordan g ned i vekt".

Jeg kan ikke si det mange nok ganger heller - det er en enorm motivasjon g p et kurs. Jeg har prvd slanke meg millioner av ganger tidligere, og dette er frste og eneste gangen jeg faktisk har klart gjennomfre - takket vre min fantastiske veileder Nancy p Livea og ikke minst mine herlige meddeltagere p kurset. Jeg er s lei meg for at jeg ikke har forsttt gleden av ikke gjre denne jobben alene, det er verdt alle mine kiloer i GULL! <3

Ha en deilig sndag! Jeg skal ha trippeltime med spinning i morgen, en aldri s liten konkurranse mellom meg og en annen kursdeltager - vi er GRNE! (Og ikke redd for sr stump, det er hvertfall sikkert...!)

Bare s det er sagt. Jeg kan virke litt streng i dette innlegget. Det er ikke meningen. Husk at jeg er litt gyal p bloggen innimellom disse oppdateringene da.

Line Victoria forteller en vits:

(Videoen er over et r gammel, men stadig like beskrivende for hvordan vi har det i heimen)

n kommentar

Ordet slanking er egentlig ikke et godt uttrykk (bruker det ofte selv ogs alts), det er dette med gjre varige endringer som er tingen og vi mennesker er jo vanedyr heldigvis ogs nr det gjelder gode og sunne vaner, man m "bare" komme seg igjennom den tffe perioden der gamle, usunne vaner desperat forsker holde en fast. Du er tff som oppgir hvor mye du faktisk veide, og flott at du har foretatt en snuoperasjon. Diabetes 2 og andre bedrveligheter er jo definitivt ikke noe man nsker seg (vet ikke om du var faresonen der selvsagt).Uansett, lykke til videre!

Skriv en ny kommentar



Blogglisten