hits

Hvordan blir 2016?

Nytt r og nye ml.

Jeg er elendig p det f rva i gir. Jeg brukte faktisk 7-8 r p komme meg tilbake til treningssenteret igjen, s man kan vel trygt si at jeg er har sliti litt med finne motivasjonen p tidligere tidspunkt.

N nr et nytt r str ved drpningen, s vet man jo veldig godt at utrolig mange bestemmer seg denne uka med ribbe og stsaker at noe m gjres. Noen merker at jobbuniformen sitter litt trangere, det m lages nytt hull i beltet eller kanskje det var litt ekstra hardt g til busstoppet akkurat etter jula? Uansett hva din motivasjon for trene er, s vit at du ikke er alene i disse dager om sette deg ml for hvordan 2016 kanskje skal bli. Jeg kan dessverre ikke bre deg til treningssenteret, eller tvinge fysisk p deg spasr-skoene, men kanskje jeg kan gi deg et par rsm tips til hvordan gjre overgangen litt lettere? Jeg gikk fra ha slitt ut en del i den relativt nye sofaen vr med rv-nedskk i den ene sitteputa, s jeg vet s altfor godt hvor forbasket hard den drstokkmila er.

Hvis du frst har ftt p deg noe som minner om treningsty, s har du kommet veldig langt allerede. Faktisk er veien fra sitte i sofaen og til skapet med de litt utdaterte treningstightsene og slitte joggeskoene veeeeldig lang. Mitt beste tips er starte treningen p en fridag, slik at du kan bruke den tiden DU trenger p komme deg inn i treningstyet. Hva med legge det frem dagen i forveien, slik at du smetter rett i treningsklrne etter den frste kaffekoppen/ryken/toalettbesket den morgenen? Srg for at treningstyet er er rent og lukter nyvasket, det er faktisk ganske digg!

Som jeg har nevnt tidligere - jeg er veldig glad i dusje fr trening, p den mten fler jeg meg ren og pen og ikke minst er jeg en skikkelig frysepinne, s varmen fra et deilig bad eller dusj hjelper meg kvikne til litt. Jeg er faktisk s utseendefiksert at jeg noenganger sminker meg litt ogs, litt mascara og dekkstift, bare for fle meg litt mindre herja pizzatryne nr jeg dukker opp p trening. Hret havner i en rufsete topp, jeg har helt gitt opp den fluffy og kule hestehalen p trening, den er bare i veien.

Hvis du er usikker p hva de forskjellige saltimene er, velg noe du vet hva er for noe s du slipper fle deg som en geit med polvotter. Det var frst for et par uker siden jeg fant ut hva TRX-trening var for noe, det var trening med strikk og egen kroppsvekt. I flere mneder har jeg sett de timene p kalenderen, men ikke dristet meg til prve. Spr noen hva det er for noe, google det, eller bruk youtube om du er usikker. Om du er helt ny p saltimer, hva med velge noe enhver geit med polvotter kan mestre? Jeg valgte meg spinning. Hvor vanskelig kunne det vre liksom? Dritenkelt. Bare sykle. Du trenger ikke fancy utstyr heller, det kan du nske deg til fremtidige bursdager, nr skatteoppgjret kommer eller nr kjresten din m kjpe seg seg ut av drlig samvittighet.

Igjen - er du s heldig at du har to velfungerende bein og en dr g ut av - BRUK NATUREN RUNDT DEG! Du m ikke ha kort p treningssenter, det skal ikke mere til enn mke snen i oppkjrselen eller g til butikken, s er du veldig godt igang! Hvis du alikevell nsker deg kort p treningssenter, bruk for alt det er verdt disse "gratis prvetimene" de har mye av i disse tider og srg for finne et senter du trives p!

Skryt av deg selv, hver eneste gang. Skryt p facebook, instagram, snap og tinder. Fortell alle at du har vrt trent! ingenting er hyggeligere enn at du fr tommel opp og likes p at du har sjekket inn p treningssenteret, eller tatt en selfie i snmkingen. Du er bedre enn alle de andre som sitter sliter ut sofaputene uansett og er i ferd med runde facebook, s hey - gni det inn mens du kan!

Viktigst av alt - sett deg ml. Er mlet ditt f til to treningskter i uka? FLOTT! To kter er bedre enn ingen! Er mlet ditt lpe en mil uten stopp om en mnede? Ja, da er du like dum som meg, men jeg liker det! Jeg lp til krampa tok meg, jeg fullfrte men dven steike, jeg er glad jeg ikke satte meg som ml lpe noe srlig lengre eller p en bedre tid, hahah!

En treningsmetode jeg har begynt like n er "planken". Det er helt serist ingen grunn til la vr ta planken s ofte man har mulighet. Det er ren bonus for kroppen din, og tar utrolig liten tid fra den elskede sofatiden vr. Bruk en reklamepause, goddamnit! Under ser dere bilde av hvordan det egentlig ikke skal gjres, rva m nok litt lenger ned for at det skal bli godkjent planke tror jeg. Men who cares, s lenger du kjenner det i kroppen - s la det st til!




Tro ikke at du m trene alene hele tiden. Det er mange av oss som liker ha med noen slepe seg etter. i Liveagruppen min kan jeg sende en melding til gruppen p facebook og sprre om noen vil trene eller g tur, og jeg VET at jeg fr svar fra minst en av de at de blir med. Det er absolutt en av fordelene med g p kurs, du er IKKE alene. Aldri. S spr venner, familie eller kjresten om de vil vre med - eller opprett en gruppe for "mosjonister som bare vil mosjonere for mosjonere" s fr du kanskje en ny venn eller venninne du kan vre litt aktiv med?

Musikk p rene, lag deg en spilleliste med bare den musikken du liker aller best og som girer deg opp. Husk at det bare er du som hrer musikken, s ikke vr redd for velge deg noe som kanskje er litt flaut fyre opp fra en brent cd p et vorsspiel - jeg kan innrmme for dere at jeg er hplst glad i filmmusikk, Celine Dion sine skrike-sanger, musikk jeg hrte p nr jeg var russ i 2002, faenskapet Hanson-brdrene klarte lire av seg fr de ble pkjrt av et tog og sist men ikke minst.....

JEG BLIR HELT PSYKOPATISK GLAD OG ENERGIRIK AV DENNE SANGEN!!!!!!!!!

(Ikke dm meg, det skal aldri brukes mot meg at jeg jasser opp kyllingbeina med denne lta. Fr jeg denne p spinning noengang kan dere regne med at jeg gr i sjokk - og makspuls ved frste strofe.)

Ta deg sammen. Ja, jeg mener faktisk det akkurat som jeg skriver det. Jeg klarte ikke ta meg sammen og endre de drlige rutinene mine fr 24. august 2015. Det tok meg flere r bygge meg opp bde mot og fettreserver for ta fatt p den turen jeg har hatt de siste 4 mnedene. Med s jvlig lite lyst jeg hadde til bli sunn og glad i trening, s er det virkelig et under at jeg kom meg over drstokken. Og jeg mener det helt oppriktig at om JEG kan, s kan fasen meg du ogs. Jeg er ikke noe treningsorakel eller noen fitnessqueen - jeg har bare opplevd fordelene med bevege p meg, og jeg m si jeg nyter avkastningen.

S hva er mine ml for 2016? Det kommer i et eget innlegg jeg holder p med for dere. Gleder meg til dele det med dere!

Andre innlegg om motivasjon jeg har skrevet finner du her!

Vil du hre et lite utvalg av lter jeg fyrer opp treningshjertet mitt med...? Ok, here it comes:


(Den siste her er helt r.. Den har blitt gitt til meg av min veileder Nancy og blir brukt nr vi skal gi alt mot slutten av spinningtimen hennes. Jeg er alltid nr ved begynne grte under denne lta fordi den fyrer meg s opp at jeg ikke kan kontrollere meg selv. Farlig bra lt!)


3 kommentarer

Oppdaget bloggen din gjennom treningssenteret mitt. Har gtt et livea express kurs n fr jul, og selv med et mltid om dagen fra start har jeg ftt fantastiske resultater :) Jeg hadde mye for mye etter flere tette graviditeter, og med astma i bagasjen satt oppavsofaen energien laaaangt inne...s langt inne at jeg nesten skvatt nr jeg frst kom meg opp av den ;) Men med bryllup til sommeren kunne jeg ikke sitte her lenger...vil fle meg som den beste utgaven av meg sjl den helt spesielle dagen...og helst resten av ret ogs. Kan ikke f fullrost livea kurset nok...endelig noe enkelt som faktisk fungere. Er moro kunne bli motivert av andre som har hatt (nesten) samme utgangspunkt, s n blir jeg fast leser og hper du sparker meg ut av sofaen de dagene jeg er litt forelska i den igjen ;) Jula har vrt litt meltdown, men mlet for desember er og ikke g opp....og forelpig ser det ut som jeg klarer det :) N har jeg meldt meg p sentrumslpet i april, s n m treningsprogrammet oppgraderes og antilperen skal bli antiloper. Heia oss!

Grattis,med havne i agderposten http://www.agderposten.no/nyheter/ikke-alle-tar-julekort-like-alvorlig-1.1485621 er vel frste gang???

Du motiverer meg! Takk! I dag har jeg meldt meg p Livea express. Hper det gir resultater ☺

Skriv en ny kommentar



Blogglisten