hits

Headerbilde

Dagen derpå.

  • 26.09.2017     09:59

Wow, skal si det forrige innlegget traff begge leir`er i bloggverdenen. At noen dro mobbekortet og mente at jeg rakket ned på en toppblogger, det vil jeg gjerne ha meg frabedt. At jeg har skrevet litt syrlig og sarkastisk om virkemidlene hennes for hvordan gjøre bloggen sin enorm og ekstremt penge-innbringene - jupp. Men det er ingenting jeg ikke har tatt fra bloggen hennes - alle eksempler (og "tips" til å bli toppblogger) har jeg funnet i bloggen hennes. Så ingenting av det jeg skriver er noe breaking news, og jeg tror det er der mange svimler litt. Mange har jo faktisk "gjennomskuet" måten å drive businessen hennes på, men jeg skrev det ned litt punktvis for humoren sin skyld. (Den ene overskriften: DØDSFALL i HUSET, har jeg funnet på selv. Men den andre overskriften er hennes egen. Det var fryktelig mange clickbate-eksempler å ta av..!)

Det er helt utrolig hvor mye penger en toppblogger kan tjene. Den nevnte toppblogger la selv ut i januar at hun tjente 800.000 på en månede. Da er det det så vitterlig ikke mobbing når jeg forteller hvordan denne månedslønna har kommet ved å dra eksempler ut av toppbloggerens egen blogg. Det er litt som å "avsløre" hvordan journalister og nyhetsdesken jobber for å få flest klikk på saken sin. Å ha overskrifter som "Jeg har sugd en mann og hatt trekant" viser at man bør være trygg på at det ikke faller i smak hos alle. Da må man stå i det, slik toppbloggeren gjorde. At folk parodierer bilder av toppløs snekring, er jo en ære. Konatil og Ørjan Burøe mobber ingen ved å parodiere. At toppbloggeren kaller kollegaen sin en fiasko på riksdekkende tv, det er heller ikke mobbing. Espen Hilton tåler det nok. Tåler man ikke kritikken man eventuelt får, er nok ikke utlevering av dagliglivet med klikkbare overskrifter og nakenbilder noe for deg. Dog skal man ikke tåle hat og trolling, men det er jo mange som ikke klarer å skille mellom dette. 

Selv tåler jeg kritikk på bloggen min. Det er ikke alle som kan være enige med meg. Takk og lov. Jeg ble dog kritisert i kommentarfeltet for å "briefe" med puppene mine og "trøkke de opp i kameraet" når jeg snappet mens jeg ammet, så jeg var i grunn kliss lik toppbloggeren som legger ut nakenbilder. La det være sagt - jeg er ikke så veldig stolt av jugsa mine når jeg ammer. De kunne med fordel vært både mindre, litt høyere opp og ikke fulle av blodårer. Men når kommentaren hørtes ut som jeg posèrte som en fuckings glamourmodell mens jeg ammet - så tar du feil. Og nei, det ligger ikke en haug med puppebilder av meg på nettet som Maren kan bli flau over når hun blir eldre. Det ligger til nød et bilde av meg når jeg ammer med et hjelpebryst, altså - et medisinsk hjelpemiddel for å amme og bildet tok jeg for å forklare hva hjelpebrystet gjør. Hvis jeg skulle briefet med puppene mine så hadde jeg vel strengt talt dollet meg litt opp først. evt tatt på et filter så kvisehuden og det fette håret mitt ikke var så synlig. Kanskje litt mascara også, den kosten har jeg sett kun 3 ganger det siste halve året! ;-) Hvis Maren skal bli flau over bilder av damer som ammer - ja da tror jeg ikke jeg har vært tydelig nok i oppdragelsen hennes. Det er nemlig helt normalt å amme.

Noen mente at jeg var misunnelig på toppbloggeren. HELL YEAH I AM! Tenk å tjene så mye penger på en blogg! Hvis man ser bort i fra hva det går på bekostning av, så må jeg innrømme at toppbloggerens blogg er et prakteksempel på en god idè som genererer mye penger! Nøye gjennomtenkt, perfekt dramaturgi og ja - som tidligere nevnt, overskrifter som fenger. Noenganger skulle jeg ønske at alt var bare skuespill. For toppbloggerens skyld. Jeg er jo selv litt skuespiller i min egen blogg. Liker å overdrive, får`n si! Som regel er det på bekostning av meg selv. Selvironi og lite selvhøytidelighet er min "blogg-greie" om man kan kalle det det. Men det er jeg jo relativt åpen om. Så min hyllest til toppbloggeren er riktignok en hyllest til hennes teft og hode for business. Ikke til henne som person, for jeg kjenner henne ikke. Men som business-dame har hun gjort noe suverent som MANGE prøver å kopiere. Virkemidlene hennes er riktignok diskuterbare, men det er du som leser som kan avgjøre det. Jeg listet i grunn bare opp oppskriften, som sagt. 

Når det kommer til kommentarfeltet mitt, så er det både gode og dårlige innspill. Ingen kommentarer er slettet. Ikke engang den kommentaren der noen ønsket at jeg døde av kreft.

 

Jeg tåler en støyt og må regne med at troll finnes. Selvsagt er det å ønske at min datter blir foreldreløs, min mann enkemann, og min far miste sin eneste datter - kanskje litt drøyt å få i kommentarfeltet, men som sagt så tror jeg ikke man får stoppet trollene med det første. Å håpe noe slikt for noen mennesker er jo bare trist. Og jeg tror ikke denne personen har det så veldig godt med seg selv, uansett. Både fordi personen ikke har forstått orddelingsregel og tegnsetting men også fordi man kan få seg til å skrive noe slikt. Dere må også huske på at jeg har fått en ganske tykk hud i forhold til nettroll, da jeg har jobbet med tv-programmer som ikke alltid falt i smak hos alle. Jeg tåler det, spørsmålet er om andre i min omgangskrets takler å høre slikt i kommentarfelt. Det er hensynet jeg må ta. Hvis jeg heretter sletter slike kommentarer så er det for andres skyld, og ikke nødvendigvis min egen. 

Ha en fin dag videre! :-) 

Merkelige greier. Jeg la inn en facebook-kommentar under et av innleggene hennes med link til min egen blogg, men ingen har lagt igjen en eneste kommentar. Jeg regna med å bli hudfletta over at jeg kunne finne på å si sånne ting om Hennes Bloggelige Høyhet, men det er tyst.

Sånne kommentarer som du fikk her er jo så drøye at jeg nesten lurer på om avsenderen er i besittelse av sunn fornuft. Jeg mener, hvem ønsker død over fremmede, lizm? Nei, hev deg over det og la dem herje, og kos deg med litjpia di.

fabelastisk 26.09.2017 - 10:12

Er det noe som IKKE er mobbing i dag da??

Når alle disse bloggerne begynte å kopiere hu første som angivelig arbeidet toppløs,var jo det og mobbing.

Snart er vel nysing på offentlig sted mobbing

Phantomblue 26.09.2017 - 12:18

Phantomblue: jeg har tilogmed fått høre at skrytinga mi av at jeg har fått til å amme er mobbing. Er jo ikke alle som får til mobbing, det var vondt å lese for noen og de syns det var på kanten..;-)
Spot on! både dette og forrige innlegg :) så bra skrevet, deg skal jeg jammen med følge videre :))))

Christina 26.09.2017 - 12:38

Jøye meg. Skal si det smeller når en kommer med fakta🙈 Det blir for dumt altså, konstruktiv kritikk er en ting,men dødstrusler? Hvem er disse folka? Og den med ammingen? Omg, er hun seriøs? stå på du Line, du er vittig og spriter opp blogg Norge og jeg digger det😁👏👌

Vibeke 26.09.2017 - 13:15

Jeg synes vi skal være forsiktige med å være den som skal definere hva andre mennesker skal tåle av kritikk. Vi vet veldig lite om hva andre står i, og om den kritikken de "burde tåle" er den siste dråpen i et allerede fullt vannglass. Selv om du er på et godt sted i livet og har trygghet og ressurser til å håndtere det meste, så betyr ikke det at andre er på samme sted. Noe å tenke på:)

Ida 26.09.2017 - 14:37

Ida: da ville jeg ikke satt meg på hoggestabben i første omgang...:-(
Haha, dette var spot on! Du legger frem fakta på en sjukt morsom måte :-) Tror kanskje jeg må begynne å lese denna bloggen litt oftere:D Digger deg!

Karoline 26.09.2017 - 14:43

Jeg føler meg mobbet av at din unge sover så mye. Min unge får ikke det til. Så for at jeg ikke skal føle meg mobbet synes jeg du skal sette på vekkerklokke og være våken fra 3-5 om natten,og vise solidaritet.

Hilde 26.09.2017 - 15:06

Hilde: Hahahahah!!!! Fine du!
hoho... Du får det sagt!

Fortsett som du e , med eller uten ammepuppa :)

Me like your style, og at du sir det som det e...

Hele det her oppstyre minne mæ litt om

"LEAVE BRITNEY ALONE" :D

Å jammen bei ikke ho tatt med i sangen til Kalle i går på mandagsklubben :P

(PS: Har ingenting imot ho æ heller, fy søren skulle gjerne tjent penga på blogging! 800' i mnd - kontoen min har god plass :) )

Ha en god tirsdag!

Så håpe æ samvittigheta tære godt på Zrig i dag!

Trine 26.09.2017 - 15:43

Ai løvv ju!!! 😂😂😂 du treffer ALLTID bullseye supporterfrue 👍🏻👍🏻👍🏻

Ha en fortreffelig dag 😀👍🏻

Geir Tveiten 26.09.2017 - 16:05

Du sier du bare kommer med fakta og det bør folk tåle? Vel, Jeg har sett ungen din og den er ikke søt, det bør du tåle å høre. Du var på TV som ung og var like kåt på oppmerksomhet som andre, Du var klein og irriterende. Det må du tåle. Bloggen din er ikke bra, Du prøver så hardt å være morsom, men det blir så dumt. Det må du tåle. Og ja ungen din er veldig uheldig med mamman sin. Og så mannen din kysse en annen dame for ikke lenge siden. Det må du tåle å høre.

26.09.2017 - 18:43

Anonym: Nok et forsøk på å hisse meg opp..?! Og et prakteksempel på at du ikke forstår forskjell på konstruktiv kritikk og nettrolling. Forøvrig kan jeg si meg enig at jeg er pr-kåt, at bloggen min ikke er likt av alle, og at jeg for noen prøver å være for morsom. Men at mannen min kysset en annen kvinne, at ungen min ikke er søt og at barnet mitt ikke fortjener moren sin er ikke spesielt konsruktivt å komme med. I den sjangeren der har jeg aldri operert mot noen. Forøvrig er det du sier om min familie bullshit :-)
Herregud, anonym. Har du tatt pillene dine i dag? Noen har i alle fall feila med oppdragelsen din... Tenk å si sånn til en person du ikke kjenner. Ufordragelig! DET må du tåle å høre! Tror kanskje du skal spørre en voksen om å lære deg litt folkeskikk.

Og du fine mammsen, du er topp du! Likte deg før pre-barn, liker deg enda bedre nå. Tommel opp for deg!

Linn 26.09.2017 - 20:26

Linn: Ja, er det ikke pussig at alle som skal spy dritt plutselig er "Anonyme" og ikke vil bruke navnet sitt når de skal skrive slikt..! Jeg skjønte med en gang at dette ikke var en reel kommentar fra en som faktisk hadde sett ungen min, for hun er virkelig dritsøt ;-)
Hell yeah! High five til deg. ENDELIG en som tar bladet fra munnen.

26.09.2017 - 20:32

Unnskyld meg,men hva faaaen går det av folk??? Toppbloggeren det er snakk om er ikke ei naiv,dum lita sak som ikke vet hva hun driver med! Hun er beregnelig,smart og vet å utnytte de mulighetene hun har. Hun har tatt sine valg og tjent sinnsyke summer på å vise frem familien sin og livet sitt. Det er helt latterlig at folk omtaler henne som ei stakkarslig lita jentunge som trenger beskyttelse. Og nei,dette er IKKE mobbing. Line legger frem fakta,om en på en litt sarkastisk og ironisk måte. Det er en vanvittig frekt ovenfor de som faktisk har blitt mobbet å påstå det!

Og anonym,ta deg en pause fra Internett er du grei,det der blir bare for dumt! Kom deg ut av kjellerleiligheten din og ta deg en øl i godt lag heller.

Line,du er fuckings bra og dattera di er nydelig!

Christine 26.09.2017 - 21:05

Syns du er super jeg Line :D Ikke så lenge siden jeg fant bloggen din, men du får meg til å le, og syns du var utrolig kjekk å se på messtv i fjortis tiden min XD

Therese 26.09.2017 - 21:05

For å være helt ærlig er jeg glad flere sier ifra, og det på en sikkelig måte uten å bli ufin. Når jeg leser kommentarfelt på ulike blogger så ser jeg ekle folk som spyr ut mye dritt både mot den ene og den andre personen. UFINT.

Man MÅ kunne få skrive et konstruktivt innlegg på sin egen blogg, eller en kommentar på en blogg uten å bli kalt mobber eller at mant trakaserer noen. Hva har skjedd med verden.

Mer av dette, Line :D

Anette 26.09.2017 - 21:34

Stå på snuppa - slike "verdensmestere" er de vi helt anonymt dulter ani (les: skubber hardt borti) med hoften vår idet de prøver å braute seg forbi på dansegulvet!

Noen er dessverre skrudd sammen med et par mangler, og de viser seg veldig ofte å skulle ha en mening om alt og intet. Å svelge andres lykke er faen ikke lett når man ikke har noe lykke selv.

Suss og klem fra Christine

Christine 26.09.2017 - 21:55

Jeg digger deg, Line!!

Lone 26.09.2017 - 22:03

Nå er det vel ikke opp til deg å avgjøre om Anna Tåler all hetsen hun har fått i det siste? folk tar selvmord fordi de føler seg mobbet, og da er det ikke slik at det er opp til mobberen å avgjøre hva den enkelte tåler, er det vel? Skjønner ikke hvorfor du har behov for å tråkke på andre på denne måten. Har du ikke lyst til å være et bedre forbilde?

Inger-Hilde 26.09.2017 - 23:35

Inger: Jeg tror ikke du har forstått forskjellen mellom debatt/kritikk og mobbing altså....! Jeg vil nesten råde deg til å ese innlegget en gang til...
Man kan kalle det kritikk/debatt for min del, men for den som blir kritisert eller debattert så kan det oppleves som mobbing og det er derfor jeg tenker at man burde være litt forsiktig. Man vet ikke hva folk tåler av kritikk. Folk tar selvmord fordi de føler seg dårlig behandlet, ikke fordi de nødvendigvis blir det. Men jeg synes man skal være forsiktig med å kritisere andre, og henge ut andre mennesker på denne måten du har gjort, nettopp fordi man ikke vet hvor mye den enkelte tåler. en dag kan det bli for mye, og da er der fryktelig trist å ha bidratt til det. Håper du tenker deg bedre om neste gang du velger å kjøre innlegg på innlegg mot en enkeltperson:) det har dessverre blitt litt "inn" å kritisere enkeltpersoner, og det er synd at du er med på å åpne for at dette er ok. Blir litt som mobbesaker i skolen, folk bare henger seg på.. uheldig!

Inger-Hilde 27.09.2017 - 11:23

Inger-Hilde: så når terningkastene er trillet til 2'ere og i grunn ganske heavy slakt av boka hennes i både VG og Dagbladet idag, der de trekker frem det samme jeg har skrevet i innlegget mitt - er det også mobbing som kan resultere i selvmord mener du?
For det første var bok-anmeldelsen til VG saklig, nøktern og kun om en bok i motsetning til ditt innlegg. Jeg satt igjen med to helt forskjellige følelser etter å ha lest den og ditt blogginnlegg. Selvfølgelig er det sikker kjipt for henne å få et dårlig terningkast på boken, men å bli skrevet om på den måten du gjorde synes jeg er mye verre. Bokanmelderen gjorde jobben sin, du gjorde innlegget av egen fri vilje og med intensjon om å "hylle" henne som du ironisk nok kaller det. Jeg kan ikke begripe og forstå at du sitter her som så mye eldre enn henne og forsvarer innlegget ditt og du gir en hel gjeng med folk anledning til å kollektivt håne og le av henne i ditt kommentarfelt. Jeg har virkelig alltid likt bloggen, jeg har ledd og følt med deg og til og med gått på Livea-kurs kun på grunn av dine blogginnlegg. Jeg sa til og med til kurslederen at du virkelig burde bli betalt for god reklame. Nå har jeg slettet deg fra snapchat og kommer ikke til å støtte opp med å lese bloggen din lenger. En leser/snapfollower betyr helt sikkert ingenting for deg, men det er eneste måten jeg har for å vise min avstand for det du skriver - og ikke minst forsvarer i ettertid. Det er lov å skrive dumme innlegg, men da bør man slette og unnskylde i etterkant synes jeg. Du synes jo tydeligvis ikke dette er noe å slette eller beklage, så da er ikke jeg riktig leser for din blogg.

Emma 27.09.2017 - 16:06

Emma: det går helt fint, du skal selvsagt få ha din mening og handle deretter! :-)
Emma: og forresten, takk for godt innspill i diskusjonen - da kan vi hvertfall konkludere med at vi er enig i at vi er uenige om innlegget mitt. Forøvrig er det vanskelig for meg å styre kommentarene i kommentarfeltet her og utenfor bloggen, jeg har dog slettet "de værste" som har kommet inn (som omtaler toppbloggeren med negativt fortegn) som jeg mener ikke hører med i diskusjonen.
Det er helt åpenbart her at folk ikke kan skille på sarkastisk kritikk (og forøvrig kritikk generelt) og mobbing. Det er mange som ikke tåler kritikk, være seg konstruktiv eller usaklig, de blir lei seg av det. Det er greit å føle slik, men å dra inn mobbekortet fordi kritikken gikk inn på en, det blir for dumt. Når man er i skole eller jobb, er man nødt til å takle å få kritikk, for det er ofte slik man blir bedre. Dette kan bare ikke sammenliknes med mobbing!! Om alt man ikke liker å høre om en selv skal kalles mobbing kan det bli interessant å se hvordan vi får det på jobb på sikt 🙈

Drar forøvrig en parallell til rasisme-kortet her, det er mange som misbruker det begrepet også. Etterhvert blir jo de som kritiserer noe som har med innvandring å gjøre, selv om det er aldri så faglig og saklig, rasister ettersom begrepet brukes feil og altfor ofte.

Ulv ulv osv... Stå på du supporterfrue! Du er nå den enste bloggen jeg leser fast, og jeg skulle gjerne sett nye innlegg oftere 😁

HM 27.09.2017 - 19:57

Først: digger bloggen din, og digger at du er på snap, faktisk ble jeg litt skuffa over hvor lite du viser muggene mtp hvor ofte enkelte troll her inne fremstiller det :p Synes du traff spikeren på hodet med begge innlegg her du gjenforteller jo bare hvordan hun kom seg på topp. Hva skal man si.. sex selger. Men tviler på at alle 80 000 av leserne liker henne, en grunn til at noen med mindre en halvparten av leserne hennes vant folkets favoritt foran henne, handler om å være litt likanes også. Marna kjører jo litt samme taktikk, det er eksponering av barn og nakenhet der også, men hun er så mye mer ekte, og det er ikke seksualiserte nakenbilder eller post-sexselfies som gjelder. Litt som deg, Line, du er ekte. Kanskje en pupp på et ammebilde og rumpa til ektemannen på en snap, og bilder av barnet dog uten fjes (tommel opp), men det synes så veldig at det er ekte, det er null filter, redigert eller seksualisert på noen måte. Hurra for det ekte, og en dag er du også folkets favoritt , du er i allefall en av mine favoritter :D

Maren 01.10.2017 - 20:30

Oii , lang innlegg men veldig interesant! :)

Marta Karolina 01.10.2017 - 22:20



Design laget av Silje Lien Design