hits

Jeg prver igjen!

Husker dere at jeg i august sa jeg skulle begynne et nytt bedre liv i forhold til kosthold? Nuvel. Tror det varte i ganske nyaktig EN dag, s var sjokoladen p bordet et faktum. I fanget, er vel mer sannheten. 

Man blir helt tussete av vre hjemme uten andre rutiner enn mating, bajsebleiebytte og babykos. Det blir s altfor lett ty til de raske lsningene, som i hele min barselperiode har betydd polarbrd med smr og nugatti. Og sjokolademelk. Og gjerne en plate sjokolade til dessert. FOR DET ER S HIMLA DIGG!

Jeg har i grunn tenkt at det er greit. Jeg har ikke brydd meg. Har ikke brydd meg om at jeg faktisk veier det samme som jeg gjorde fire dager etter fdsel n nesten 7 mneder etter fdselen. De har vrt viktig for meg ikke la andre ting ta fokus helt enn, men n som ting begynner g litt mer p skinner - s kan jeg omsider fokusre litt p meg selv for en gang skyld. Jeg tror i hvertfall at endre kostholdet mitt uansett vil vre en god start!

Etter Liveakurset jeg tok for 3 r siden, s har jeg veldig god erfaring og kunnskap om hvordan det skal gjres i forhold til kosthold. Problemet har nok vrt motivasjonen. Og den har jeg aldri skryti p meg alltid har vrt p topp. Motivasjonen kom dels snikende nr jeg satt glante p tidligere blogginnlegg jeg skrev om motivasjon. Sykt! Tenk bla tilbake i arkivet og rett og slett finne redningen i egne innlegg! Jeg husker jo s godt hvor GODT jeg flte meg i kroppen etter en treningskt og litt mindre sjokolade den tiden. Da jeg oppdaget at jeg var gravid s begynte jo ogs de litt uheldige plagene melde seg. Det frste som ryk var trening. Derretter sporet det helt av i forhold til kostholdet. Hvilket jeg forsvidt ikke angrer p, jeg gjorde AKKURAT som jeg ville og det var viktig for meg ikke sette grenser og ls p meg selv den tiden. Hormoner, plager og vondter medisinerte jeg med korte gturer til og fra kjleskapet. Kake, iskrem og sjokolade var min lykkepille. Kan ikke si jeg angrer ass! Helt serist! Jeg elsket mine 9 mneders ruge-periode, og jeg gjorde virkelig ALT jeg kunne for f maksimalt ut av det! 

Problemet var vel at jeg fortsatte disse drlige vanene etter at jeg hadde fdt. Kan fremdeles ikke si at jeg angrer, det var utrolig deilig kose seg - og til forskjell fra min tidligere historie som noe spiseforsyrret, s hadde jeg absolutt ikke drlig samvittighet denne gangen. Jeg har veltet meg i alt som er godt og rett og slett latt fornuften vre pakket godt inn bakerst i gravidskapet, som jeg kaller det.

Anyway, jeg fant ut heromdagen at det ikke er s fryktelig lenge til jeg skal tilbake i jobb. Og absolutt ingen av jobbklrne mine passer. Det blir litt rart komme tilbake p jobb i gravidbukser nr det tross alt er et r siden du fdte. Jeg savner mine pene kjoler, jeg savner treningstyet mitt, og jeg savner alle de fine og raffe jakkene mine jeg per dags dato ikke fr lukket igjen over magen. Og jeg savner bunaden min? Ikke at jeg bruker den s ofte, men de f gangene jeg trenger den s vil jeg gjerne bruke den ogs! Ikke bare ha den hengende i skapet?! 

S jeg snudde opp/ned p kostholdet mitt for to dager siden. Frukt, grnnsaker, sunn mat. Dropper kaker, sjokolade og potetgull - samt junkfood. Det kommer nok et tidspunkt der jeg kan spise dette igjen, men n vil jeg gjerne ha en litt god og effektiv start - slik at jeg merker resultater med en gang. Slikt er nemlig viktig for meg :-) Litt flere trilleturer, og en og annen gang ned p Nr1Fitness for sette meg p spinningsykkelsetet - s tror jeg mye er gjort for huet i frste omgang. S kan det hende at kroppen flger etter ogs, det fr vi jo hpe?! Jeg var nok ikke klar forrige gang jeg proklamerte at jeg var igang. Men jeg tror jeg har litt mer motivasjon denne gangen, s fr vi bare krysse fingra for at det gjenspeiler seg i hverdagen :-) Ja, jeg har veid meg. Men jeg nsker ikke g ut med noen tall fr jeg ser at den peker i en ny retning enn den har gjort det siste ret...! ;-)

Jeg kan dessverre ikke g hardcore inn i det slik jeg gjorde for 3 r siden, fordi jeg ammer fremdeles litt. Og disse avfallstoffene vil jeg ikke ha i melka mi, s jeg m nok peile meg inn p en Livea-light denne gangen. Blir gy se om alt jeg lrte p kurset fremdeles sitter! Det er jo enkel matematikk; trening og sunnere kosthold -  s er mye gjort. Og etterhvert som treningsrutiner er p plass, s hper jeg at jeg fr bygget opp min etterlengtede kondis og styrke - slik at hverdagen blir litt bedre nr jeg ligger p gulvet kaver for komme meg opp. 

Jeg lovet dere i august holde dere oppdatert, og det skal jeg fortsette gjre. S en litt treg start, men n har jeg tatt litt grep.

Her er bilde fra da jeg trente masse, og jeg gleder meg til f tilbake den samme treningsgleden som jeg hadde det ret fr jeg ble gravid! 

7 kommentarer

You go girl! Heier p deg :D

Synes du valgte et bra tidspunkt starte p, s kan jeg flge deg og hente motivasjon ;) Fdte p onsdag, men etter 9 mnd immobilitet grunnet svangerskapet skal det s visst bli digg bevege p seg igjen! S hper p masse updates og inspirasjon fra deg ;) :) hehe.

Bra jobba!! Det hjalp for meg tenke p at hva jeg spiser ogs havner i melka.. og jeg vil ikke at ungen min skal vre full stoffene fra sjokolade og potetgull.

HEHE.Husk p si til deg selv du har savnet "dette", nr du svetter hemoroider p sykkelsetet.Har en misstanke om at det vil komme en del ord,du ikke vil din datter skal lre p en stund enda

Uansett lykke til.

Vil du anbefale Livea til andre som gjerne nsker g ned i vekt? Hva var fordelene og ulempene me Livea?:)

Heia deg! Gleder meg til se hva du fr tilen :-)

Kjenner meg s veldig godt igjen! :) Har startet med blanke ark p bloggen gang p gang, men akkurat n jobber jeg helg og kjenner det er tung legge bort sjokoladen... I morgen starter jeg p nytt og din nye start motiverer :)

Skriv en ny kommentar



Blogglisten