Formoppdatering #1 Tatt meg litt vann over huet.

Eventuelt

“Formoppdatering”.

Eller vent:

“Form”-oppdatering.

Der satt den, tror jeg.

Wuæææ!

Hvordan angriper jeg det jeg har utsatt meg for liksom?! Og skulle dele hvordan det går, liksom? Jo nå skal du få høre.

(Bildet er av meg da jeg jobbet som Divemaster i Egypt. Ja, det er under vann!  
Jeg fant ikke noe mer passende bilde. Dette bildet kan vi kalle: “Tatt meg vann over huet!” sånn til nød.)

Det gikk helt fint den første uka. Jeg spiste sunt, lite men ofte og gikk turer og var et par ganger å trente. Så kom lørdagen. Helt ut av det blå farer det en DEMON gjennom meg. Den velkjente sukker-demonen. Jeg har jo allerede kvittet meg med alt som kan minne om søtsaker i skapene her hjemme, grunnet min svært mangelfulle selvkontroll. Mangelfulle, faktisk. Høres ut som jeg har noe selvkontroll igjen, hvilket jeg ikke hadde på dette tidspunktet, men la oss heller si manglende selvkontroll da. Jeg raste rundt i huset på jakt etter raske karbohydrater. Fant en av de tre sjokoladejulekalenderene. Åpnet en luke. Skrapte med neglen på sjokoladen og suttet på fingeren. Da gikk jeg i en merkelig form for psykose. Det bikket over for meg liksom, litt som jeg tror det gjør for folk når de vinner i Lotto. Jeg reiv opp kalenderen. Ikke en og en luke, men på kortsiden av brettet – og dro ut hele plastplata med 24 sjokolader spredd rundt. Snudde den opp ned på kjøkkenbordet og MÆVLET i meg alle sjokoladene. 4 og 4 av gangen. Ikke bare EN julekalender. Men alle tre. Jepp. Alle tre kalendere gikk ned på høykant i løpet av en tid som selv Northug ville vært imponert over. Etterpå stod jeg å så på julekalender-massakeren som hadde utspilt seg på kjøkkenbordet. DER ser jeg en liten sjokoladebit på gulvet. Jeg kaster meg mot parketten for å jafse i meg den siste biten. Full av hybelkaniner og noe litt sprøtt (tørket brød?) gikk også den uskyldige kalendersjokoladen ned i sluket. NOMNOMNOM. 

Jeg skammer meg egentlig ikke. Tror det er helt vanlig med oppstartsvansker. Mange har spurt meg om jeg skal ta Livea-kurset en gang til. Jepp, men med oppstart i januar. Planen er å tilpasse kostholdet mitt litt frem til da, ved å begynne bevege meg og spise sunnere. Så kan det hende jeg er i noe bedre form til kursoppstart i januar.

Akkurat det at jeg ellers av dagene har spist sunt (til tross for kalender-fiaskoen) har faktisk gitt litt utslag allerede! Noen kilo ned faktisk. Sikkert bare vann, men pytt. Bittelitt løsere i strikken på den kembosvære joggingsen min. Fremdeles ingen av mine sexy (ehh… alt er relativt når jeg kaller de sexy, dog) trusene mine passer ennå, men så har heller aldri truser som ser ut som man er en surra svinestek vært spesielt sexy heller da. 

Så alt i alt – en god start! Ingen imponerende bilder å vise dere foreløpig, det kommer etterhvert som jeg får trent meg opp litt mot! Jeg sprenger både intim og kleinhets-skalaen når jeg ber Torben ta bilde av meg. Flævt, sa jeg! 

Nuvel. det går med andre ord i riktig retning, og mine to-tre treningsøkter er gull verdt for huet mitt. Jeg føler jeg liksom er på en måte igang. har ikke spinnet ennå da, men har funnet frem spinningskoene! Husker du de? Jeg har skrevet om de rosa spinningskoene mine HER og flausen med de…Fortjener en reprise! (De lå forøvrig i garasjen på samme sted som da jeg etterlot de for 14 måneder siden.. 😐)

Snakkas!

🍕Supporterfrue // Line Victoria

 

11 kommentarer
    1. Been there done that… *småflau* Hender jula kommer tidlig gitt!
      Har også tatt meg i å småbite/slikke av det tynne sjokoladelaget på konfektbiter jeg ikke likte fyllet på… DA fikk jeg et øyeblikk hvor jeg så meg selv utenfra og det var et heller patetisk syn gitt…
      Lykke til med justeringen og nedgangen, gleder meg til å følge deg!
      Hilsen spinningentusiast

    2. Syns du er flink!
      Sier som fitfocuse sier; hvis du spiser sjokolade og junk mandag-torsdag, og så spiser en salat på fredag, har du da hatt en sunn uke?
      Nei.. så du har jo fortsatt ikke hatt en usunn uke vil jeg di 😆 vi må ikke la noen utskeiinger definere resten 😁😁
      Men, har du no oppskrift/ tips til middager med speltlomper?
      Kan du evt lage innlegg om hvordan ca matplanen er for en dag?😅
      Er i samme båt selv, har 20 kg som må vekk etter litjveita kom til verden 😩 på konstant søken etter inspirasjon 😅🤭

    3. Ååh, kjenner med så igjen med de kalenderene HahHa!
      Men du, prøver selv å gjøre noe med kostholdet, men klarer liksom ikke å motivere meg til å kutte ut godiset når det uansett er jul om 2 uker. Tips?

    4. Jeg har også fått en datter i år og skal starte på Livea-kurs i januar. Gikk på det for ca.2 år siden og det funker så bra for meg, bare domt jeg ødela alt med mye utskeielser rundt graviditeten. Mintshaken er uten tvil min favoritt, eeelsk!! Masse lykke til 🙂

    5. Hahahah, en sjokoholiker på sitt beste :). Kjenner meg igjen, og er i samme situasjon som deg. Fødte datteren min i april, ikke kommet igang med trening og det blir liiitt for mye kosemat. Har forsøkt å kutte ned på sukkeret, det endte med at jeg knafset meg gjennom 1 kg sølv-hjerte-bordpynt-sjokolade som var igjen etter dåpen… Ikke engang så veldig gode… Det som (pleide) å funke for meg den gangen jeg var sunn, var å ha en dag i uka med lov til godteri. Hvis man har full stopp, er det så lett å sprekke, og hvis man først har sprukket, så er det lett å gi opp! Masse lykke til med formen, jeg heier på deg 🙂

    6. Er de ekstra kiloene noe du «pådro» deg under graviditeten, eller er de et resultat av litt gi faen-holdning til kosthold under permisjonen? Utrolig hva man blir nysgjerrig på når man leser en blogg, haha! Men, det jeg egentlig skulle frem til. Har to døtre selv. Med førstemann var jeg syltynn etter fødsel etter å ha cravet gulrøtter i seks måneder. Fylte opp magen med det. Med nummer to cravet jeg melkesjokolade med motsatt resultat. Satt igjen med 5-6 kilo som ble der under hele permisjonen. Veien blir så satans kort til skuffer og kjøleskap og trilleturer endte jo alltid med et skolebrød i den ene hånden. Da jeg begynte å jobbe igjen, forsvant alle de ekstra kiloene «av seg selv». Problemet for min del var at jeg syntes det var klin umulig å ha en fornuftig rutine på mat da jeg gikk hjemme. Tilbake i jobb kom de vanlige og mer fornuftige rutinene på plass, uten at jeg egentlig tenkte over det, og de 5-6 kiloene forsvant etter to måneder. Har hørt flere si det samme, pappaer i perm legger jo ofte på seg de også, så du skal ikke se bort fra at du blir kvitt noen av disse kiloene som plager deg når hverdagen kommer tilbake til en slags normal.
      Lykke til – og god jul (veldig morsomme disse Kiwi-snuttene dere er med på)!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

Siste innlegg