Hvor mange kilometer er en KK-mil?

Reklame | Supporterfrue jogger sammen med Compeed!

Jeg er som dere veit litt svær i kjeften. Overmodig. Litt i overkant positiv, kanskje.
Ofte nailer jeg de fleste utfordringer som dukker opp, men noen anledninger ser ut til å slå meg midt i fleisen når jeg blir konfrontert med hva som har kommet ut av det svære hølet mitt i trynet. 

I våres var jeg full av selvtillit og da spørsmålet om KK-mila kom opp, så slang jeg beina på møtebordet og la henda bak huet mens jeg leeeente meg bakover på kontorstolen og sa – phffft, DET er piece of cake. 

Jeg VET jo at trening er ferskvare. Så da sommeren kom og joggeskoene ble lagt pent tilbake i hylla, tenkte jeg ikke stort mer på det enn at «jogginga kan jeg fortsette med når rekesmørbrøda, ølen og grillmaten er fortært for sommeren.» 

Og ja, det var jo planen hele tiden – men så er jeg også ekspert på å utsette ting som gjør meg svett og litt sliten!
Jeg trengte en utfordring å strekke meg mot og mens jeg satt å funderte på hva det var som kunne få meg over den berømte dørstokken – så falt bokstavelig talt nyheten ned som ei kinaputt i trynet mitt. 

Fra byrået mitt i Bergen: «Du husker at vi har meldt deg på KK-mila?»

Jeg bladde febrilsk i kalenderen min. Jada, der stod det svart på hvitt. KK-mila. 

Så hva gjorde jeg? 

Jeg googlet:

«Hvor mange kilometer er en KK-mil». 

(Jeg vet, jeg er helt på trynet når det kommer til avstander.)

Så nå, den jogginga jeg gjorde før sommeren kan vi jo se langt etter når det gjelder holdbarhet. Men det fine med vårens løpeøkter er at jeg merket hvor fort jeg kom inn i det fikk rutine på det og hva som skulle til for å naile 5 kilometer jogging i et strekk. 

(Ta på raske briller!)

Ja, det kreves litt av meg de neste ukene. Det kreves viljestyrke og en stor porsjon prioritering. Og en hel haug med gnagsårplaster! Så jeg tok meg ei lita tur i nærmiljøet på mandag da. Vel vitende om at jeg kanskje må gjøre dette litt oftere enn en gang for å kunne gjennomføre, for den første økta vel vel litt … ja, hva skal jeg si? Ta en titt…!

(Jeg løp som dere ser ikke 2,5 km i et strekk. Jeg måtte ta pauser og gå fort. Det endte med at jeg jogget et minutt, gikk et minutt, i 20 minutter. Det skal jeg gjøre hele uken.)

Tirsdagen forbedret jeg runden med 26 sekunder:

😅 Med tidenes gangsperre karret jeg meg rundt den jæskla skøytedammen rett oppafor huset på ikke bare 26 sekunder kortere tid, men jeg har åpenbart parkert bilen nærmere start også, hahah!

Jeg skal være helt ærlig, det som har hindret meg maaaange ganger (bortsett fra gnagsår, som nå med Compeed i hælene ikke lenger er noe problem) er det faktum at jeg bor i en bakke som gjør det nærmest HÅPLØST å se for seg en myk og god start på joggeøkta. Jeg har derfor tillatt meg å KJØRE BILEN OPP til toppen av bakken, og brukt parken i nærområdet å løpe rundt X antall ganger. Ikke døm meg – men det har vært den beste avgjørelsen ever – så slipper jeg å engste på den forbanna lange bakken opp… (!)

Compeed har jeg i ryggen og på føttene, min trygge og fine samarbeidspartner som har sørget for at vårens økter var en fryd. Men etter sommeren er jeg veldig bakpå igjen, pga nettopp – sommeren. Men nå må sansene skjerpes og selv om jeg ikke på noen som helst måte vil løpe inn til noen pallplassering, så kan dette gi meg en fin start på det som forhåpentligvis blir en høst med litt mer strukturert joggetrening. Visste du at jogging er den enkleste, beste, tryggeste måten å komme seg i aktivitet på? Det er liksom noe alle kan få til uten de voldsomt store innkjøpene av utstyr og erfaring.. Og det beste av alt – du ser forbedring fra gang til gang!

Her er favorittpakka til Compeed-forresten, den som har alle plastrene samlet i en liten hendig boks!

OG NÅ TIL DET BESTE!!!!!!

Jeg lurte på da – om det er noen andre som også trenger den samme motivasjonen eller belønningen eller rett og slett har lyst til å joine meg på KK-mila? 😅

Du skal selvsagt få gjøre løypa akkurat som du selv vil, enten du er superjogger eller en i den helt andre skalaen.. ja, som meg. En som kanskje ikke er i sitt livs form, men har et genuint ønske om å gjennomføre noe man kan være stolt av. Startnummer på brystet og en en haug med damer som har som mål å løfte hverandre og ikke nødvendigvis konkurrere. Jeg er helt sikker på at de fleste løper i fra meg, og det er heeeelt greit – men har du allikevel lyst til å delta sammen med meg som gjør dette for gøy, så vil jeg veldig gjerne høre fra deg! Jeg lover å holde deg i handa hele veien om du trenger det, jeg vil bare at flere skal få muligheten til å utfordre seg sammen med Compeed! (Jeg tar med gnagsårplaster til en helt bataljon, ikke tenk på det! 😉 ) 

Legg igjen spor i kommentarfeltet på FACEBOOK – og tagg veldig gjerne en venninne du har lyst til å ha med deg om du vil det! Jeg har faktisk 5 startsnummere å gi bort til mine fine følgere, under parolen #kanlinekanjeg ! (Neida, du skal få slippe å løpe med en sånn hjemmelaget banner altså!)

Og du – ikke glem at du gjerne må følge meg på instagram for daglige oppdateringer frem til KK-mila går av stabelen! og bruk gjerne #kanlinekanjeg så jeg finner deg!

/Line Victoria

(Som i dette skal sekund skal ut å goggejogge ukas beste rundetid! (?) )

 

 

 

2 kommentarer
    1. Altså, det hadde jo vært superkult å være med på KK mila. Og siden man ikke fikk kondis til jul, så er det bare å trene da.. Og du, den oppoverbakken din er helt gull som oppvarming, gående.. Da er du klar for å løpe på toppen.. Det jeg driver med i skogen “min” i Drammen..

    2. Hvor mye er X antall ganger? Er det her vi skal sette inn det tallet som får kondisen/formen din til å ta seg best ut? .o)
      Uansett lykke til med kk mila. Du slår garantert alle dem som ligger på sofaen og ser på

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg