Lager et instavennlig hjem.

Hei, og takk for tilbakemeldinger på forrige bloggpost! Det var litt kult at dere hadde så mange gode erfaringer med den appen, akkurat som jeg har gjort meg opp – og takk for enda flere triks jeg fikk av dere!

Jeg har ikke gjort så mye annet denne helgen enn å rydde. Aner ikke hvorfor, men jeg har fått ryddeånden litt over meg – og det var jaggu ikke for sent. Jeg har jo fortalt dere om våre 280-ish kvadratmeter som i grunn er fylt til randen av ting jeg ikke får meg til å kvitte meg med. (“Det kan jo hende vi får bruk for den igjen!” og “men den var jo så dyyyr!” er ofte det som går igjen.)

jeg har slengt ut en hel del til gies bort, for mange av tingene er super tilstand, og litt for dumt å bare kaste. Madrasser, den gamle printeren, babystæsj og sånt er det jo andre som trenger. Jeg har også funnet frem endel av dykkerutstyret mitt, og vurderer nå å faktisk å selge det. Jeg bruker det ikke så mye lenger, så det vil lønne seg å heller låne gjennom bekjente som også driver med dykking. Og for å være ærlig blir det ikke så mange tekniske 100-meters-dykk , så jeg tenker at både den himla dyre BCD`en og de doble settene med regulatorer til sidemount/grottedykking er like greit å la noen andre få gleden av. (Ble det gresk for deg? Sorry..!)

TIPS!

Jeg pleier å dele inn rotet i stua, kjøkkenet, badet osv i forskjellige runder. Jeg setter på en spilleliste og i løpet av den første sangen så tar jeg ALL oppvask.
Andre sangen: Alle klær som ligger strødd på benker, gulvet, i hjørnet….
Tredje sangen: Alt med papir.
Fjerde: Alt som egentlig hører hjemme på badet.

Og sånn fortsetter jeg. Blir jeg ikke ferdig med å rydde all oppvask innen sangen er over så blir jeg spist av dinosauruser, så her gjelder det å være effektiv!

Vel, et par gjesterom, en gang, vaskerommet, noen boder og litt ymse er nå ryddet – og nå blir det skytteltrafikk til søpledynga. Hver tirsdag og torsdag tar de imot to søplesekker der oppe, så vi er vel ferdig med tømming av søppel engang etter september. (!) Planen er å sørge for at kjellerstua og treningsrommet (det har ALDRI blitt trent der, så jeg vet ikke hvorfor vi kaller det det) bli ryddet i løpet av uken, og da tror jeg faktisk vi er sånn noenlunde i mål med vårrengjøringen. (Egentlig handler det bare om å tømme huset for all drit vi ikke bruker, slik at det går tilbake til sin opprinnelige stand fra da vi flyttet inn med BARE ting vi faktisk trengte. Varte i…. 3 uker.) Jaggu er det fint med masse plass, men fifan det skal ryddes og holdes i orden også – det glemmer man!

Er det bare jeg som dagdrømmer om en tilværelse der man bare kan sette alt mulig ut på gata og så kan de som vil ha det ta det – og hvis det ikke blir tatt innen dagen er omme så blir det hentet av staute mannfolk med lastebil for å kjøre det bort? Terskelen min for å bli kvitt saker og ting hadde vært mye lavere om jeg visste at det ble BORTE innen kvelden, hvis du skjønner…! For nå er gangen og garasjen bare fylt opp med de sekkene som skal kjøres bort på tirsdager og torsdager…!

Herregud, jeg skjønner ikke helt åssen fotballfrua får det til om jeg skal være helt ærlig. Jeg må nesten velge – se faboulous ut til enhver tid eller la huset se faboulus ut til enhver tid. Som dere skjønner så prioriterer jeg i grunn ingen av delene. Helt ærlig skjønner jeg egentlig hva det er jeg bruker tid på. Det skjønner ikke Torben heller.

Vi snakkas da!

/Line Victoria

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg