VIDEO: Alt er feil!

Noen dager er ræva.

Dog trodde jeg ikke at en skikkelig ræva dag kom allerede tredje dagen.  Jeg var på butikken og gikk forbi hyller med alt jeg egentlig har lyst på av sjokolade og godsaker. Typisk “rask mat” jeg har tatt med meg og dyttet innpå i lunsjen. Å plutselig gå forbi favorittsjokoladen din og smågodtet – og i tillegg faktisk ikke roe suget med en røyk, det ble litt i overkant overveldende for meg da jeg kom ut i bilen.

Rett skal være rett. Etter de fysiske testene i går var jeg vel kanskje litt nedfor i utgangspunktet. jeg hadde vondt i kroppen etter å ha prøvd å “ta meg ut” på tredemølla, men det var også veldig tøft å bli målt, veid og klemt på av noen som skulle bedømme forfallet mitt. Den episoden kommer til helgen, og jeg stålsetter meg allerede.  Sannheten er at livet ER hardt, og jeg dør om jeg ikke stumper røyken og blir mer aktiv enn det jeg har vært til nå de siste årene. Det var også andre ting som påvirker humøret mitt også, og grunner til at jeg kanskje reagerte litt annerledes idag enn jeg ville gjort andre dager i måneden.

Så nå har jeg har bedt Desiree om å gi meg noe “kosemat” som jeg kan fråtse litt i. Hva er det man egentlig kan spise så mye man vil av når man bare trenger å fråtse litt sunt?

Anyway. Jeg skal ta på meg joggeskoene og gjøre en innsats for aktivitetsmålet mitt, og etterpå skal jeg rett og slett åpne resultatene til helsetesten jeg tok igår.  Jeg har utsatt det lenge nok, og det MÅ gjøres. Jeg MÅ faktisk vite hvordan kroppen min har det. Det blir antageligvis det siste dyttet jeg trenger for å velge joggesko og tights i ettermiddag og ikke sjokolade og sofaen.

TAKK for alle dere som heier på meg! Jeg hadde ikke delt så mye av meg hvis ikke det hadde vært for de mange, mange hundre meldingene jeg får av dere hver eneste dag med heiarop. Jeg er evig takknemlig for at jeg har så fantastiske lesere som dere!

Følg meg gjerne på Instagram og Snapchat: linevictoriahus – eller for daglige oppdateringer på FACEBOOK her!

…og ikke glem å se hvordan det går med resten av Fit for Fight – Peter (Pappahjerte) og Desiree (Fitfocus) 🌸

17 kommentarer
    1. Heier på deg, og håper jeg kan bli nok inspirert til å komme igang selv! Du har i det minste kommet så langt at du faktisk går forbi smågodthylla og heller griner i bilen, jeg har ikke kommet så langt enda, selv om jeg spiser den sjokolada sitter jeg daff i sofa’n og er litt mer bekymra for hvordan det står til innvendig 😳 Stå på videre , selv om det er ille nå har du likevel kommet langt💪🏻

    2. Du er ikke alene. Det er vanskelig. Utrolig bra jobbet, bare fortsett sånn! Takk, for at du deler virkeligheten.

      (Hilsen hun som begynte å grine fordi hun ble støl.)

    3. Mitt tips høres helt høl i hue ut men det funker for meg når søtsuget kommer og det er å lage en Smoothie med frukten du liker. I tillegg er det jo å alltid ha knekkebrød med et pålegg som du liker samt som også er greit å spise 👍 Jeg har vært der du er og det er jævlig i starten.. Men finn noen du kan trene med og noen du kan klage til, så skal dette gå fint 🙂

    4. Jeg har fulgt deg ei stund både her og der, og jeg har alltid hatt sansen for deg. Nå har jeg veldig respekt også! Gud, så modig du er, som deler denne reisen!👏❤
      Jeg må imidlertid innrømme at jeg har tydeligvis ikke fulgt med nøye nok, for jeg har ikke fått med meg om dette skal bli en type serie som skal vises noe sted?
      Masse lykke til!😀 Det finnes mang slags inspirasjon, og jeg skal gå forbi sjokoladehylla i dag i ren solidaritet med deg! 😙

    5. Jeg har gått ned 10-12 kilo, kutta røyk og har fortsatt ikke lyst til å ta livet av meg, faktisk ikke hatt behov for å grine heller… skal jeg fortelle hvordan?

      Jeg har brukt tid. Lang tid. Faktisk mange år! Men fy for en forandring, både mentalt og kroppslig. Og det mentale og fysiske har gått hånd i hånd til det bedre nesten fra dag 1. Jeg fikk beskjed i en alder av 32 at jeg hadde kroppen til en dårlig trent 70-åring… jeg gikk i gang med den 5+2 dietten, og den hadde ganske stor effekt på meg. Etter 9 uker gikk jeg over til vanlig mat hver dag, men spiste generelt litt mindre. Jeg økte etterhvert treningsmengden (jeg startet med 3 km gåløping og er nå på å gjennomføre ca 3 offisielle halvmaraton i året…) og fant treningstyper jeg synes er gøy!

      Jeg kjøpte meg sykkel for marka, og sykkel for landevei… jeg går lange skogsturer med venninner, og løper lange turer alene med musikk på øra eller med mannen min…i tillegg trener jeg på Friskis og Svettis (har faktisk blitt instruktør!)… lystbetont trening. FY FLATE for en forskjell. Ikke faan om jeg skal stå å svette sammen med en haug muskelbunter på sats. Nei, jeg må stå sammen med like-sinnede som ikke veier maten sin eller måler fettprosent… men kan unne seg både sjokkis og e-stoffer en gang i blant uten dårlig samvittighet. Og det gjør jeg… MED GLEDE! Fredag spiser jeg popcorn og drikker pepsi max, og litt godis… lørdager er det godt-o-rama og jeg gidder ikke tenke på hvor mange never med snæks jeg får i meg. For gjett hva… etter at jeg bare kutta det ned til fredag og lørdag så er det blitt automatisk mindre! Vi har igjen godis. Aldri skjedd før.

      Når det kommer til røyk så våknet jeg bare opp en dag og tenkte at pulsen min var så sjukt høy… og at det bare måtte skyldes røyken… nå har jeg ikke røyket på 2 uker, og før det var det totalt 1 røyk i uka et par uker…. jeg måtte rett og slett bare ta et oppgjør med meg selv. Ingen andre kunne fortelle det til meg. Røyk er sjukt digg, men faan så dumt. Jeg har røyka mer eller mindre fast siden jeg var 13 år… nå er jeg 38. Effekt av sluttingen skjer så fort. Jeg har merket det før, men nå ville jeg slutte… nå innså jeg hvor dumt det er å drive med. Men; jeg må se det selv. Det hjelper ikke at det koster SJUKT mye penger og halve familien min dør av kreft…. jeg må slutte selv.

      Men min anbefaling; ha det gøy når du trener… ikke kutt helt ut det du elsker å spise, men bare ta litt mindre. I rett lys (litt dunkelt! hehe) så ser jeg nå antydning til sixpack nå. Det er helt sjukt!!!! Dette er for resten av livet, ikke hast!!

    6. Du er ikke alene ❤️

      Jeg sverger til propud med sjokolade eller yt sjokolade proteinpudding når sjokoladesuget kliner til som værst. Jeg har gått fra å spise 200g sjokolade på nullkommasvisj, til å spise 2, kanskje 3 striper før jeg kjenner at jeg kan stoppe når jeg holder på å dø av sult, lavt blodsukker, mensenmunch og alt det der.

      Nå vet ikke jeg om du kan spise proteinpudding i matplanen din, men det anbefales å sjekke ut 🙂

      Hvis du kan spise speltlomper eller potetlomper (ja, sånne til pølse vet du), skjær opp noen lomper i 6-8 ruter, krydre med ønsket krydder (knorr kjøtt krydder er sinnsykt digg), legg på bakepapir på stekerist og stek på 200° varmluft i 4-6 min, pass på så de ikke blir brent, la de kjøle seg på risten og nyyyt med god samvittighet mens Torben spiser mårrru 🙌🏻 Bonussønnen min syntes det var kjempegodt og vi spiser heller det enn potetgull i helgene 😃

    7. Det er ingen som har sagt at livet er enkelt. Jeg synes det er så snodig at det virker som så mange later til å tro det. Tvert imot har jeg inntrykk av at flere og flere problematiserer helt normale utfordringer, og ikke godtar det faktum at man av og til – rett og slett – må ta seg sammen, skjerpe seg og gå gjennom kjipe perioder for å få det bedre etterpå.

      De fleste (inkludert meg) har også lyst på potetgull og sjokolade hver dag, men man kan jo ikke spise det hver dag. Det sier seg selv. Man trenger ikke å trene flere ganger i uka heller, men hvis man vil det, så gjør man det til en del av rutinene sine. Akkurat som å gå på jobb, støvsuge eller å pusse tennene. De to sistnevnte er dødskjedelige de også, men det er ikke noe å sutre over.

      Vil man bli god på noe, øver man seg på det. Vil man vekk fra noe, kutter man. Det er ikke lett. Men det fins folk som klarer å slutte med heroin, liksom.

      Alle har en såkalt last (de som ikke har det er litt sjarmløse spør du meg). Men det er forskjell på laster. Jeg skjønner at flere har dypereliggende årsaker til at de ikke behandler seg selv så bra; da trenger man selvfølgelig hjelp til å rydde opp i det. Jeg tror bare ikke det gjelder alle, alltid.

      At du tar tak i ting du vil endre på i din livsstil er helt strålende! Jeg synes bare det har merkelig mye negativt fokus. Som sagt: Ingen har sagt at livet er enkelt. Dette er normale valg man tar, normale tenner som må bites sammen. Sånn ER det for alle som er så privilegerte at man kan velge.

    8. Ikke vær lei deg for at du har sjokkis abstinenser på dag 3, er mest vanlig i begynnelsen. For oss som er over gjennomsnittet glad i sjokkis og annet snacks med sukker i tar det nok litt tid før det er ute av systemet. Men det blir det, og da blir det så mye bedre! Jeg tror ikke sukker er gift og død og alt det der gale noen skal ha det til. Men at det er avhengighetsdannende er det vel liten tvil om. Har selv kuttet mye ned på snacks siden nyttår, og det kjennes så bra ut når jeg kom over kneiken. Sover bedre, bedre hud, fordøyelse, mer energi and the list goes on. Hold ut, du er flink, vi heier på deg💪👏🙌

    9. Det blir bedre 🙊🙈😉 Desiree e helt utrolig flink og dyktig i det hun gjør. Hun har “reddet” mitt liv 🙂 så bare stå på ❤️

    10. Ååh, vakre nydelige deg!
      Det å ta tak når man har skeiet ut i lang tid er tøft, det tror jeg de fleste kjenner til.
      I fjor vår hoppet jeg inn i ett fitnessteam der jeg gikk inn i 6 måneder med diett og trening 6 dager i uken, å fytti det var grusomt de to første månedene, men etter det så fristet hverken alkohol eller søtsaker! Og jeg LIKTE å trene, altså jeg elsket å være i den lille boblen jeg var i på treningssenteret, og jeg fikk så mye energi 😊 men det er grisetøft, og man må komme seg over den første terskelen. Masse lykketil, dette klarer du!!

    11. Kjære deg! Må du slutte med alt på en gang? Det hørtes veldig dramatisk ut. Hvis målet er å få en sunnere kropp vil jeg rett og slett si at det er bedre å ta den røyken framfor sjokoladen. Med mindre du røyker med begge henda og er oppe i 40 om dagen. Det viktigste er at du har kommet i gang, at dere er flere sammen, og har en som skal motivere dere. Men jeg tror du må tillate deg å ta noen få røyk om dagen, altså. Og så slutter du bare etter en stund. Kjempe en kamp om gangen, liksom. Det synes jeg høres mye fornuftigere ut enn å vinne VM på første forsøk.

      Lykke til uansett! Og jeg heier på deg!

    12. Vil bare sende deg masse positive vibber og en god klem! Har full forståelse for at det du gjennomgår er kjempetøft akkurat nå. Man kommer jo ikke stort nærmere “bånn” enn å grine aleine i bilen, og da kan jo ting bare bli bedre, ikke sant! Om noen måneder vil du forhåpentligvis se tilbake på denne videosnutten med galgenhumor. Dette klarer du!!! Stor klem fra ei som også gråter i bilen fra av og til❤️

    13. Jeg knakk sammen i latter når du også forteller at du har mensen oppi det hele. Huff, det var ikke meningen å le, jeg er super stolt av deg som gjør dette, bare typisk at mensen kom samtidig.. Du er sterk og klarer dette. Superwoman 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg